Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دریافت 6 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات در دو ماهه ابتدای سال

دوشنبه، 12 خرداد 1393 | Article Rating
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین وکیلی در جمع خبرنگاران، افزود: تا پایان سال باید حدود 60 هزار میلیارد تومان مالیات از مودیان دریافت شود.

وی درباره وضعیت ثبت نام مودیان برای پرداخت مالیات عملکرد، اظهار داشت: پیش ثبت نام مودیان تاکنون پایان یافته البته میزان ثبت نام ها بیش از اظهارنامه های دریافتی بوده است.

وکیلی تصریح کرد: مرحله دوم ثبت نام به دلیل آنکه نیاز به اعتبارسنجی و بازدید محلی دارد تا حدودی با تاخیر انجام می شود.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی، گفت: براساس مقررات، سازمان امور مالیاتی می تواند اظهارنامه را به صورت الکترونیکی دریافت کند و به همین دلیل در دو سال گذشته این امر اجرایی شده است البته در سال گذشته اظهار نامه کاغذی نیز برای تکمیل امضای مودیان دریافت می شد اما در سال جاری رسید الکترونیکی ارایه می شود و مشکل تایید نخواهیم داشت.

وی گفت: با تکمیل طرح جامع، تمام مراحل دریافت اظهارنامه الکترونیکی انجام می شود البته هم اکنون نیز هشت مرحله به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

وکیلی با بیان آنکه، مودیان برای پرداخت مالیات نیاز به کد اقتصادی دارند، اظهار داشت: هرچند کد ملی اشخاص حقیقی به عنوان کد اقتصادی تلقی می شود، اما اشخاص حقوقی می توانند علاوه بر کد ملی از کد اقتصادی که درسال های گذشته به آنها ارایه شده، استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمام مودیان، گفت: خدمات الکترونیکی تنها به مودیانی ارایه می شود که ثبت نام انجام داده و پرونده الکترونیکی دارند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی درباره ارایه کد اقتصادی جدید به مودیان نیز گفت: هنوز کد اقتصادی جدید به مودیان ارایه نشده و شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی که اداره ثبت شرکت ها به اشخاص حقوقی ارایه کرده به عنوان کد اقتصادی محسوب می شود.

وی، نبود اطلاعات را اساسی ترین مشکل سازمان مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: این امر سبب شده تا علاوه بر اظهار نادرست، تشخیص مالیات توسط ممیزان نیز با مشکل مواجه شود.

وکیلی گفت: برای رفع این مشکل در اصلاحیه قانون مالیات ها موادی دیده شده که بخشی ازاین معضلات رفع شود.

وی، تقویت اطلاعات و تقویت ضمانت های اجرایی را از موارد اصلاحیه قانون مالیات ها عنوان کرد و گفت: سه بخش اطلاعات، ضمانت اجرایی و مکانیزه شدن اختیارات در اصلاحیه قانون دیده شده است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی در پاسخ به پرسشی در خصوص بهره گیری اطلاعات مالیاتی برای راستی آزمایی ثبت نام ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: هنوز از اطلاعات سازمان مالیاتی برای راستی آزمایی فاز دوم هدفمندی یارانه ها استفاده نشده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها