Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا کاهش، نفت افزایش یافت

شنبه، 17 خرداد 1393 | Article Rating
در حالی که بانک مرکزی اروپا  مجموعه ای از اقدامات پولی به منظور تزریق نقدینگی به اقتصاد حوزه یورو را به اجرا گذاشت، قیمت طلا روز جمعه اندکی کاهش یافت. قیمت نفت برنت نیز اندکی افزایش یافت.
اما سرمایه گذاران از انجام خریدهای بزرگ خودداری کردند، زیرا آنها در انتظار انتشار امار بازار کار آمریکا در اواخر روز جمعه بودند تا ارزیابی بهتری از وضعیت اقتصادی آمریکا داشته باشند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش تقریبا یک درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات دیروز با 0.07 درصد کاهش به 1252دلار و 50 سنت رسید. افزایش قیمت روز پنجشنبه بزرگترین افزایش یک روزه از اواسط ماه گذشته تا به امروز بود.
قیمت فلز زرد روز سه شنبه به پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته رسید، اما دیروز در مسیر ثبت رشد قیمت هفتگی 0.4 درصدی قرار گرفت.
بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «این افزایش قیمت (هفتگی) واکنشی به فضای افزایش نقدینگی ای است که توسط بانک مرکزی اروپا اعلام شده است.» وی افزود، طلا نهایتا به تغییرات دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا که تعیین کننده سیاست های پولی بعدی فدرال رزرو است، واکنش نشان خواهد داد.
همزمان در بازار نفت و در حالی که تجار در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا بودند، قیمت ها برای چهارمین جلسه متوالی تغییری جزئی را شاهد بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای در بازار نیویورک با 16 سنت کاهش به 102 دلار و و48 سنت رسید. در این هفته قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا 33 سنت کاهش داشت. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 39 سنت افزایش به 108 دلار و 79 سنت رسید.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها