Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بررسی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن شهرهای بزرگ

دوشنبه، 19 خرداد 1393 | Article Rating

ذبیح‌الله نعمتی مدیر امور اعتباری بانک مسکن 
 افزود: بر اساس مصوبه دیماه سال گذشته برای احداث مسکن یا خرید واحدی 35 میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق حق تقدم پرداخت می‌شود، وام جعاله هم 10 میلیون تومان است. همچنین زوج‌های جوان نیز که از دیماه سال گذشته به بعد عقد کرده باشند می‌توانند وام 50 میلیون تومانی  را دریافت کنند.

وی با اشاره به استقبال مردم از این وام‌ها، تصریح کرد: استقبال از وام ساخت خیلی بیشتر از تسهیلات خرید مسکن بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مسکن برنامه‌ای برای افزایش سقف وام 35 میلیون تومانی مسکن در سال 93 دارد، اظهار کرد:‌ معتقدم پیشنهاد افزایش فقط باید برای احداث مطرح شود نه برای خرید، چراکه در حال حاضر قسط ماهانه وام 35 میلیون تومانی حدود 520 هزار تومان است. متقاضیان معمولا کارمند یا کارگر هستند و قشر متوسط جامعه نیز بیش از این مبلغ قسط نمی‌تواند پرداخت کند.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن ادامه داد:‌ هر چه وام بیشتر شود میزان اقساط نیز بیشتر می‌شود، از این رو پیشنهاد افزایش وام برای خرید مسکن منطقی نیست و با توجه به وضع جامعه این کار به نفع کشور نیست.

نعمتی خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم به مشتریان تسهیلاتی بدهیم باید به مبلغ اقساط آن و برگشت منابع فکر کنیم. اما اگر وام در احداث باشد، افزایش 5 میلیون تومانی آن برای بخش مسکن خوب است.

وی با بیان این‌که میزان تسهیلات حداکثر باید 40 میلیون تومان در شرایط کنونی کشور باشد، افزود: فرضا اگر وام به 50، 60 یا 70 میلیون تومان یا 90 میلیون تومان -که وزارت راه و شهرسازی گفته- افزایش یابد میزان اقساط آن حدود دو میلیون تومان می‌شود. از این رو باید به قاعده فکر کنیم، افزایش وام خرید به نفع جامعه نیست و همین 35 میلیون تومان در بیشتر نقاط کشور جواب می‌دهد و در شهرهای بزرگ و تهران جواب نمی‌دهد.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مسکن برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات شهرهای بزرگ دارد، افزود: به این مسئله فکر شده است. حوزه طرح و برنامه بانک مسکن در حال کار روی این برنامه است تا در صورت امکان برای شهرهای بزرگ در بحث پرداخت تسهیلات تفاوت قائل شوند.

نعمتی تاکید کرد: فقط باید به تسهیلات احداث فکر کنیم و بیشتر پول دهیم،در فروش اقساطی نیز باید سقف داشته باشیم تا مردم بتوانند اقساط را بازپرداخت کنند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها