Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تلاش شرکت‌های ایرانی برای ارتباط با اقتصاد جهانی از طریق ترکیه

ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 | Article Rating

دیلی صباح ترکیه، اتحادیه شرکت های اژه-ایران اعلام کرد، در حالی که ترکیه مسیری را برای دسترسی ایران به اقتصاد جهانی فراهم کرده است، علاقمندی این کشور برای سرمایه گذاری در ترکیه در حال افزایش است.

با وجود تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، شرکت های ایرانی تلاش می کنند راهی را برای برقراری ارتباط با اقتصاد جهانی از طریق ترکیه و انجام مبادلات تجاری بدون محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهایی که شرایط اقتصادی مساعدی را ارائه می کنند، بیابند.
بر اساس اعلام اتحادیه اتاق ها و مبادلات کالایی ترکیه، تعداد شرکت های ایرانی در ترکیه از سال 2010 تاکنون به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
در طی سال 2010، شرکت های ایرانی 418 شرکت را در ترکیه تاسیس کردند، در حالی که در سال های 2011 و 2012 به ترتیب، 665 و 781 شرکت جدید توسط ایرانیان در ترکیه تاسیس شد. در سال 2013، این روند هرچند با سرعتی کمتر ادامه یافت.
حسین آریان، رئیس اتحادیه شرکت های اژه-ایران به آناتولی ترکیه گفت، دلیل اصلی ایجاد بنگاه های اقتصادی توسط شرکت های ایرانی در ترکیه تحریم های اعمال شده علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.
وی افزود: «شرکت های ایرانی تلاش دارند تا به شرکت هایی بین المللی تبدیل شوند. در گذشته، آنها این هدف خود را از طریق سرمایه گذاری در دوبی محقق می کردند. اکنون آنها اکثرا ترکیه و گرجستان را ترجیح می دهند.»
آریان گفت، سرمایه گذارانی که چند سال پیش به دوبی رفته بودند اکنون به ترکیه روی آورده اند که «کشوری نزدیک تر و دارای روابط دوستانه تر» با ایران است.
وی در ادامه گفت: «یک چهارم سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های ایرانی در طول دوران توسعه دوبی به عنوان یک قطب مالی و تجاری انجام گرفته است. اکنون  از نظر سیاسی روابط دو طرف به سردی گراییده است. شرکت هایی که در دوبی احساس راحتی نمی کنند، سرمایه گذاری های خود را به ترکیه انتقال داده اند.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها