Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۱۱۰ دلار شد

ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 | Article Rating
قیمت نفت برنت امروز به دلیل امیدواری ها به رشد مثبت اقتصادی 2 مصرف کننده بزرگ نفت جهان یعنی آمریکا و چین، به بالای 110 دلار افزایش یافت. قیمت طلا نیز اندکی افزایش داشت.
بانک مرکزی چین در اقدامی حمایتی، سطح ذخایری که بانک های ارائه کننده وام های سنگین به بخش کشاورزی و شرکت های کوچک و متوسط، باید در اختیار داشته باشند را کاهش داد.
قیمت نفت همچنین متاثر از پیش بینی کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا که نشان دهنده میزان مصرف مناسب انرژی همزمان با شروع فصل سفرهای تابستانی در این کشور است، افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 1.30 درصدی در جلسه قبل که بیشترین رشد یک روزه از 14 آوریل تاکنون بود، امروز با 10 سنت افزایش به 110 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 36 سنت افزایش به 104 دلار و 77 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز دوشنبه افزایش قیمت 1.7 درصدی را تجربه کرد که بالاترین رشد قیمت یک روزه از 8 آوریل تاکنون بود.
در همین حال، در شرایطی که رشد شاخص ها در بازارهای بورس از جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران کاسته است، قیمت فلز زرد با 2 دلار فزایش به 1255 دلار در هر اونس رسید.
ارزش سهام های آسیایی روز سه شنبه پس از رکورد شکنی بورس وال استریت به دلیل خوش بینی جدید ایجاد شده در مورد اقتصادهای جهان، به بالاترین رقم در سه سال گذشته رسید. ارزش دلار نیز افزایش یافت.
تقاضای فیزیکی برای طلا در آسیا همزمان با تثبیت قیمت ها افزایش خاصی را شاهد نبوده و برای بالا بردن سطح قیمت ها کافی نبوده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها