Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تمديد مهلت صادرات مكتوب اعلام شود
 

تمديد مهلت صادرات مكتوب اعلام شود

شنبه، 24 خرداد 1393 | Article Rating

حمیدرضا طاهری زاده، نائب رئیس هيات مديره انجمن توليدكنندگان فولاد ايران نيز خواستار تمديد مجوز‌هاي لازم براي صادرات فولاد شد و گفت: سال گذشته نيز فولاد‌سازان درگير مجوز صادرات بودند و با توجه به ركود بازار به توليدكنندگان مجوز صادرات اعطا شد، اما براي آن زماني تعيين شد كه 31 خرداد‌ماه امسال پايان آن است، اين در حالي است كه در گذشته مجوز‌هاي صادراتي يكساله بودند. وي اظهار كرد: در سال جاري اعضاي انجمن توليدكنندگان فولاد جلسات متعددي با مسوولان در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمايت و سازمان‌هاي ذي‌ربط داشتند و به نظر مي‌رسد با توجه به ركود بازار داخلي اراده‌اي براي ممانعت از صادرات وجود ندارد.

وي افزود: حتي در جلسه‌اي كه فولاد‌سازان با وزير صنعت، معدن و تجارت داشتند وي موافقت خود را با صادرات محصولات فولادي اعلام كرد، اما تا زماني‌كه اين امر به صورت مكتوب به گمرك و سازمان‌هاي ذي‌ربط اعلام نشود اجرايي نخواهد شد. وي تصريح كرد: از اين رو در خواست توليد‌كنندگان و صادركنندگان از دولت اين است كه تمديد بخشنامه صادراتي دچار بوروكراسي اداري نشود؛ چرا‌كه توقف تنها يك روزه روند صادرات زيان هنگفتي را به صادركننده تحميل خواهد كرد و از سويي وجهه فولادسازان ايراني را در بازار‌هاي جهاني زير سوال مي‌برد.

در همين راستا دبير انجمن توليد‌كنندگان فولاد ايران با اشاره به نزديك شدن به پايان خرداد ماه جاري مبني بر اتمام مهلت قانوني صادرات محصولات فولادي، گفت: هم‌اكنون اين انجمن در حال پيگيري براي تمديد و ابلاغ مجدد اين بخشنامه از سوي دستگاه‌هاي ذيربط است.
رسول خليفه سلطان اظهار كرد: به همين منظور قرار است كه هفته آينده در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تمديد بخشنامه صادرات محصولات فولادي، جلسه‌اي با حضور برخي توليد‌كنندگان صنعت فولاد كشور برگزار شود. وي خواستار ابلاغ مجدد بخشنامه مذكور از سوي دولت شد و گفت: صادرات امري نيست كه به يكباره امكان‌پذير باشد و توقف آن آسيب‌هاي جدي به فولادسازان وارد مي‌کند.
دبير انجمن توليد‌كنندگان فولاد درخصوص ميزان صادرات محصولات فولادي تصريح كرد: ميزان صادرات كل اين محصولات در سال 91 در مجموع يك ميليون و 441 هزار تن بوده كه اين محصولات شامل تيرآهن، ميلگرد، ورق و ساير محصولات فولادي است. به گفته وي‌، طي سال 92 در مجموع يك ميليون و 798 هزار تن محصولات فولادي به خارج از كشور صادر شد كه از رشد 25 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 91 حکایت داشت. 
خليفه سلطان خاطرنشان كرد: در فروردين ماه سال 92 در مجموع 117 هزار تن محصولات فولادي از كشور صادر شد كه ورق با 57 هزار تن، بيشترين ميزان صادرات محصولات فولادي را به خود اختصاص داد. وي ميزان صادرات محصولات فولادي در يك ماه ابتدايي سال جاري  را 245 هزار تن عنوان كرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال 92 از رشد نسبی 110 درصدي برخوردار بوده است.


تصاویر
  • تمديد مهلت صادرات مكتوب اعلام شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها