Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تخلفات گسترده مالی در صنعت فولاد با همکاری چینی ها
 

تخلفات گسترده مالی در صنعت فولاد با همکاری چینی ها

دوشنبه، 26 خرداد 1393 | Article Rating
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد از تخلفات مالی و اجرایی برخی مسوولان صنعت فولاد کشور و پیمانکار چینی خبر داد وگفت: در قرارداد ایران و چین برای تکمیل طرح های هفت گانه فولادی، سهم ایران 20 درصد کاهش یافته و باید مشخص شود که دلیل عقد این قرارداد چه بوده است.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، نادر قاضی پور در رابطه با زمان تکمیل گزارش تحقیق و تفحص از صنعت فولاد گفت: گزارش اکنون به اتمام رسیده و در اختیار کمیسیون مربوطه قرار دارد، حال کمیسیون باید زمان تصویب این گزارش را در دستور کار قرار دهد و پس از آن نیز، متن گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخلفات رخ داده در صنعت فولاد بیان کرد: سوءمدیریت وزرای سابق صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت ملی فولاد باعث شده تکمیل طرح های هشتگانه به جای 2 هزار و 600 میلیارد، به بیش از 9 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته باشد.
وی ادامه داد: در قراردادی که با چینی ها برای طرح های هفت گانه منعقد شده، به نحوی که در گذشته بنا بود از این قرارداد 40 درصد به ایران و 60 درصد به چین تعلق گیرد، اما متاسفانه این قرارداد تغییر کرده و سهم ایران 20 درصد شده است.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حالی که طرف چینی موظف به استفاده قطعات چینی به نسبت 60 درصد در این هفت طرح فولادی بود، این نسبت را به 80 درصد افزایش داده است. کیفیت قطعات به کار رفته در این پروژه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار داد و یقینا با بهره برداری رسیدن از این طرح‌ها شاهد تحمیل هزینه‌های سنگین سرباری به دلیل بی‌کیفیت بودن قطعات مورد استفاده خواهیم بود
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد افزود: باید توجه داشت که شرکت های خصوصی زیر مجموعه فولاد که عمدتا هم وارداتی از ایتالیا و آلمان هستند با هزینه کمتر این طرح ها را تکمیل می کردند و باید مشخص شود که دلیل انعقاد این قرار داد چه بوده است. 
تصاویر
  • تخلفات گسترده مالی در صنعت فولاد با همکاری چینی ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها