Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا ماه آینده

دوشنبه، 26 خرداد 1393 | Article Rating
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در نشست خبری با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا ماه آینده احیا می‌شود، گفت: رشد درآمد‌های مالیاتی در سال ۹۲ نسبت به سال قبل، از افزایش ۱۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش فارس، محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی امروز در جمع خبرنگاران در محل این معاونت به ارائه گزارش عملکرد معاونت در 10 ماه قبل پرداخت و گفت: تحقق درآمد‌های قانون بودجه 92 نسبت به سال قبل از رشد 138 درصد برخوردار بوده است.

وی افزود: کل درآمد مالیاتی در قانون بودجه 49 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال 91 حدود 125 درصد تحقق داشته است.

نوبخت خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در دولت گذشته منحل و تبدیل به دو معاونت در ریاست جمهوری به نامهای «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی» شده بود، دوباره احیا می‌شود.


*ابلاغ سیاستهای کلی برنامه ششم تا شهریور ۹۳

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه گزارش کار بودجه 92 و عملکرد ده ماهه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب اسلامی نیز ارائه شد، گفت: مقرر شد تا شهریورماه سال جاری سیاست‌های کلی برنامه ششم که در معاونت برنامه‌ریزی تهیه شده، به دولت ارائه شود تا بتوان به موقع لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کرد و قرار است تا پایان شهریور سیاست‌های کلی برنامه ششم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به ما ابلاغ شود.

وی با اشاره به بودجه سال 94 اظهار داشت: همه دستگاهها باید بودجه سال 94 را به شکل عملیاتی ارائه کنند و محتوای بودجه منطبق با سیاست‌های تعیین‌شده است که در حقیقت بودجه‌ریزی بر مبنای عملیاتی و واقع‌بینانه خواهد بود.


*آمادگی دولت برای تطابق با هر گونه شرایط تحریمی


به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، دولت خود را برای هر شرایطی در قبال تحریم‌ها آماده کرده و در صورتی که مذاکرات به توافق نرسد، بتوانیم کشور را اداره کنیم و در این راستا تهیه و تنظیم بودجه 93 برنامه اداری کشور برای شرایط بدبینانه نیز تهیه شده و اگر به هر دلیلی خصومت‌های بین‌المللی افزایش یابد در دولت مشکلی نداریم، چون برنامه آن را تهیه کردیم و حتی اگر توافقی نشود، این مذاکرات به نتیجه نرسد و تحریم‌ها تشدید شود، قادر به اداره کشور هستیم.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها