Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تداوم ريزش قیمت در بازار فولاد
 

تداوم ريزش قیمت در بازار فولاد

ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1393 | Article Rating
روند معاملات بازار فولاد روز گذشته متاثر از نبود تقاضا و ركود خريد و فروش‌ها همانند روزهاي قبل با كندي و بي‌تحركي چشمگيري دنبال شد. دوشنبه در حالي كه در بازار آهن برخي توليدكننده‌ها از اعلام قيمت خودداري كردند، بعضي ديگر از آنها با همان قيمت‌هاي روز يكشنبه مقاطع توليدي را راهي بازارهاي فروش كردند. در همين حال فولادسازاني هم بودند كه ميلگرد را در اغلب سايزها نسبت به روز ماقبل 5 تا 10 تومان زير قيمت به خريداران فروختند. البته روز قبل شاخه‌هاي سبك و سنگين تيرآهن نيز مشمول كاهش قيمت شد و مانند روزهاي گذشته در بازه يك تا 2 هزار تومان كاهش يافت.

مساله ديگر در ارتباط با نوسانات روز گذشته بهاي انواع محصولات فولادي، كاهش دوباره 10 تا 25 توماني قيمت ورق فولاد مباركه در بازار غيررسمي بود. اين محصول كه غالبا كاربرد صنعتي و توليدي دارد بنا به گفته فعالان بازار ورق، نسبت به تغييرات كاهشي يا افزايشي قيمت مقاومت مي‌كند، اما در روزهاي اخير به علت افت نسبي نرخ ارز در بازار آزاد، شدت يافتن ركود حاكم بر معاملات و از سوي ديگر واردات گسترده ورق كه در طول دو ماه گذشته غالبا از كشور قزاقستان صورت گرفته است، متوسط بهاي اين محصول به‌خصوص ورق نورد گرم تحت تاثير قرار گرفته و كاهش يافته است.
در بازار مقاطع طولي هم مانند ميلگرد پس از آنكه در طول دو هفته گذشته نوسانات قيمت آن به شدت محدود و ناچيز شده بود، اما از ابتداي هفته جاري بهاي اكثر سايزهاي اين محصول در بازار غيررسمي افت كرده كه اين اتفاق تحت تاثير چند عامل رخ داده است. با توجه به اينكه در بازار تهران و شهرستان‌ها غالبا فولادهاي ساختماني را در انبارهاي رو باز نگهداري مي‌كنند بنا به خاصيت زنگ‌زدگي محصولات فولادي، ميلگرد و تيرآهن را نمي‌توان بيش از يك دوره محدود در انبار نگهداري كرد، از اين‌رو با هرچه نزديك‌تر شدن به آغاز ماه رمضان اغلب دست‌اندركاران بازار، فروشنده اين محصول شده‌اند و نرخ‌هاي پيشنهادي را نسبت به دو هفته گذشته كاهش داده‌اند. در اين ميان كاهش نرخ ارز و تشديد ركود معاملات ميلگرد هم در اين نوسانات اثرگذار بوده و به مثابه اهرم فشار ديگري در جهت افت قيمت اين محصول عمل كرده است. 
  عرضه انواع ورق فولاد مباركه در تالار صنعتي بورس كالا
طبق روال دوشنبه‌هاي هر هفته فولاد مباركه اصفهان با عرضه انواع ورق در معاملات تالار صنعتي شركت كرد. دوشنبه 29 هزار و 700 تن ورق گرم B با قيمت 1607 تومان عرضه شد كه 3630 تن آن در زمان معاملات خريداري شد. ورق گرم C ديگر عرضه اين شركت در حجم 41 هزار و 800 تن با قيمت 1708 تومان بود كه نزديك به 10 درصد آن مورد مبادله قرار گرفت. 
ورق سرد B هم به ميزان هزار تن در قيمت 2020 تومان از سوي فولاد مباركه به تابلو معاملات آمد كه 80 درصد آن خريداري شد. در نهايت ورق گالوانيزه G و قلع اندود هم عرضه‌هاي پاياني اين شركت به ترتيب در حجم‌هاي 1500 و 2500 بودند كه در حدود 40 و 12 درصد آنها مورد مبادله قرار گرفتند.
فولاد هرمزگان جنوب هم با قيمت 1432 تومان با عرضه تختال در معاملات روز گذشته رينگ فولاد شركت كرد كه توانست در مجموع 21 هزار و 500 تن آن را به فروش برساند.   
تصاویر
  • تداوم ريزش قیمت در بازار فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها