Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1393 | Article Rating

در حالی که دولت آمریکا در حال بررسی انجام حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق است و اوضاع امنیتی در این کشور مهم تولید کننده نفت رو به وخامت گذارده است، قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی 113 دلار در هر بشکه باقی ماند.

گروه داعش هفته گذشته با عقب راندن ارتش عراق، شمال این کشور را به تصرف خود درآورد. این در حالی است که عراق همچنان به صادرات روزانه 3.3 میلیون بشکه نفت ادامه می دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه برای بررسی گزینه های اقدام نظامی در حمایت از دولت عراق، با مشاوران ارشد امنیت ملی خود تشکیل جلسه داد.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «وضعیت برای ارزیابی کردن بسیار دشوار است و فعلا بازار بیش از آنکه تحت تاثیر اختلالات واقعی در عرضه باشد، متاثر از عوامل روانی است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست، امروز با 30 سنت کاهش به 112 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای پس از کاهش یک  سنتی در جلسه گذشته، امروز 25 سنت کاهش یافت و به 106 دلار و 65 سنت رسید.

قیمت های نفت در هفته گذشته حدود 4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش قیمت هفتگی از جولای سال گذشته تاکنون بود، اما با توجه به افزایش تدابیر امنیت توسط دولت عراق در اطراف زیرساخت ها و میادین نفتی، روند افزایش قیمت شتاب خود را از دست داده است.

اموری افزود: «دولت به دقت در حال حفاظت از زیرساخت های نفتی است و احتمالا فعلا شاهد اختلالی در عرضه نفت عراق نخواهیم بود.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها