Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 موافق واگذاری تنظیم بازار به اصناف هستم
 

موافق واگذاری تنظیم بازار به اصناف هستم

یکشنبه، 01 تیر 1393 | Article Rating

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز با حضور در مراسم روز اصناف که تمامی روسای اصناف کشور و همچنین معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشتند به ایراد سخنانی پرداخت.

وی با تأکید براینکه مردمی بودن اصناف بر هیچکس پوشیده نیست، افزود:‌ هم اکنون بیش از 6 میلیون جمعیت شاغل در اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی مشغول هستند که با توجه به آمار جهانی باید نقش کارآمدی را در اقتصاد کشور ایجاد کنند.

نعمت زاده ضمن بیان این مطلب که باید نحوه فروش کالاها از سوی اصناف به نحو مناسبی صورت گیرد، گفت:‌ در هر صنف خانوارهای مختلفی حضور دارند که روسای اصناف باید درآمد حاصل از فروش کالاهای خود را میان خانوارهای زیر مجموعه توزیع کنند.

وزیر صنعت ادامه داد:‌ در صددیم با راهکارهای مناسب و تعیین سیاست گذاری های موثر در بحث نظام توزیع کالا در کشور تصمیمات مناسبی را در قیمت گذاری و توزیع آنها برای کسب رضایت مشتریان انجام دهیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اصناف باید بتوانند در بخش تولیدی و توزیعی به صورت متشکل فعالیت کنند اظهار داشت: چه موردی دارد تا اصناف در روند فعالیت خود به صورت مشترک اقدام نمایند. این موضوع باعث می‌شود تا کارآیی اصناف افزایش یافته و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خلع برندها نیز بوجود آید.

* قول آقای وزیر به اصناف/ سال آینده مشکلات این بخش تا حدی رفع می شود

وی با تاکید بر اینکه همه کمک می‌کنیم تا در روز اصناف آینده بتوانیم گزارش قابل قبولی از فعالیت اصناف ارائه دهیم گفت: امروز برخی از افراد حاضر در جلسه مشکلاتی را از اصناف مطرح کردند. بنده قول می‌دهم در سال آینده با همکاری بخش‌های مختلف مشکلات اصناف تا حدودی مرتفع شود.

نعمت‌زاده اضافه کرد: امیدوارم با حمایت مجلس و ارائه پیشنهادات مناسب از سوی فعالین اصناف بتوانیم از ظرفیت موجود اصناف کل کشور استفاده کرده و تا حدودی ماهیت دولتی بودن تصمیمات در این بخش‌ها کمرنگ کنیم.

* موافق واگذاری بازار به اصناف هستم/درخواست نعمت زاده از جهانگیری

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امروز پیشنهادات مختلفی از سوی اصناف برای واگذاری تنظیم بازار به دست اصناف پیشنهاد شده است گفت: بنده نیز با واگذاری بازار به اصناف موافقم حتی از آقای جهانگیری که امروز در جلسه روز اصناف حضور دارند نیز درخواست می‌کنم تا با پیگیری این موضوع از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری فضا را برای واگذاری بازار و تصمیم‌گیری‌های آن به اصناف را فراهم کنند.

وی از فعالین اصناف حاضر در جلسه امروز درخواست کرد تا ضمن بکارگیری تجارب خود از دانش روز نیز بهره ببرند و با ارتقاء خدمات خود سرویس مناسبی را به مردم جامعه ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برخی اصناف درخواست تسهیلات بانکی، بیمه اصناف و بانک اصناف را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این موضوعات از سال 82 از سوی اصناف از سوی اصناف مطرح بود اما باید بگویم فقط درخواست کفایت نمی‌کند بلکه اصناف باید برای تحقق پیشنهادات خود اقدامات اجرایی را نیز انجام دهند.

نعمت‌زاده اضافه کرد: برخی دیگر صنوف تولیدی نیز درخواست بهره‌گیری از مزایای مالیاتی بخش صنعت را می‌کنند که در این رابطه نیز باید بگویم معافیت‌های مالیاتی صنعت با شرایط خاص آنها تدوین شده و برای کمک به صنوف تولیدی باید از ابزارهای دیگری استفاده کرد.

تصاویر
  •  موافق واگذاری تنظیم بازار به اصناف هستم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها