Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولادسازان مقصر ایجاد بدهی های بانکی نیستند
 

فولادسازان مقصر ایجاد بدهی های بانکی نیستند

ﺳﻪشنبه، 03 تیر 1393 | Article Rating
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اتخاذ دستعورالعمل های نا بجا طی سال های گذشته در حوزه صنعت فولاد را از مهم ترین عوامل شکل گیری بدهی های ارزی سرمایه گذاران این بخش بر شمرد.
نادر قاضی پور  ضمن اعتراض به قرار دادن شرکت های فولادی در فهرست بدهکاران بانکی خواهان حمایت دولت از تولیدکنندگان فولاد شد، و افزود: در شرایطی که برخی از تصمیمات خلق الساعه به بروز مشکل در این صنعت دامن زده است نمی توان مدیران این شرکت ها را عامل ایجاد بدهی های بانکی قلمداد کرد.
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد،گفت: در سال های گدشته برخی از شرکت های فولادی اقدام به خرید تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود از طریق ارز یا نرخ مرجع کرده بودند طوریکه که با قیمت پایین خریداری کرده و پس از آن مقرر شد بازپرداخت این تسهیلات با نرخ ارز مبادلاتی انجام شود که این به ضرر تولید کننده است.
وی افزود: باید در مواجهه با این اقدام برخورد منطقی صورت گیرد زیرا برخی تولیدکنندگان در آن زمان با دستور وزرات صنعت و معدن اجازه افزایش قیمت نداشتند و محصولات نهایی خود را با نرخ همان زوز عرضه کردند.
قاضی پور برخی تصمیمات مسئولین وزارت صنعت،معدن و تجارت در دولت های گذشته و هم چنین سیستم بانکی بیمار را از جمله عوامل بروز این اتفاقات خواندو افزود: در حال حاضر بهترین را ه حل موجود برای حل این مشکل همکاری وزارت صنعت و بانک مرکری با این تولیدکنندگان دانست.
وی گفت: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر بخش قابل توجهی از اشتغال داخلی را به خود اختصاص داده و باید تلاش کرد تا ضمن حفظ سرمایه های این صنعت زمینه افزایش تولید و صادرات این صنعت فراهم و از محل صادرات این صنعت اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
تصاویر
  • فولادسازان مقصر ایجاد بدهی های بانکی نیستند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها