Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت به حدود ۱۱۴دلار رسید

چهارشنبه، 04 تیر 1393 | Article Rating
در حالی که اوضاع امنیتی عراق به سمت ثبات نسبی پیش می رود قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی کاهش یافت و به ۱۱۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم، در حالی که تروریست های وابسته به گروه داعش برای در اختیار گرفتن بزرگترین پالایشگاه عراق، با نیروهای دولتی درگیر شده اند، قیمت نفت برنت د روز چهارشنبه کاهش یافت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 9 ماه اخیر باقی ماند.

نیروهای دولتی عراق و تروریست ها، از چهارشنبه گذشته تاکنون، بر سر در اختیار گرفتن، پالایشگاه بیجی در 200 کیلومتری شمال بغداد، که ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه نفت خام را داراست، با یکدیگر درگیر هستند.

اما نبود تهدید جدی جدیدی که متوجه تولید نفت عراق باشد، موجب کاهش قیمت ها شده است.

آوتار ساندو، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور به رویترز گفت: «بازارها قبلا تاثیر خود را از وضعیت عراق پذیرفته اند، مگر اینکه وضعیتی آشفته تر بروز نماید. تهدید اختلال در عرضه نفت عراق در حال فرو کش کردن است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست، پس از افزایش 34 سنتی در جلسه گذشته و رسیدن به 114 دلار و 46 سنت، امروز 17 سنت کاهش یافت و به 114 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 67 سنت افزایش یافت و به 106 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات اوایل امروز و پس از آنکه مقامات دولت آمریکا با صادرات میعانات موافقت کردند و اندکی از شدت ممنوعیت 40 ساله صدور نفت آمریکا کاستند، به 107 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 14 سنت کاهش به 106 دلار و 3 سنت رسید.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا تایید کرد که مقامات آمریکایی گفته اند شرکت های انرژی می توانند میعانات با میزان پالایش حداقلی را به خارج از آمریکا صادر کنند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها