Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
واگذاری 28.5 درصد از سهام شرکت منتفی شد
 

واگذاری 28.5 درصد از سهام شرکت منتفی شد

شنبه، 07 تیر 1393 | Article Rating
حدود 5000 تن از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از نزدیک به 40 روز پیش تاکنون در اعتراض به واگذاری 28.5 درصد از سهام این شرکت دست به اعتصاب زده بودند.
28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی چندی پیش در فرابورس ایران عرضه شده و فولاد خوزستان این سهم را خریداری کرد. چند سال قبل نیز براساس مصوبه هیئت دولت 71.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی به صندوق بازنشستگان صنعت فولاد واگذار شده بود.
با این وجود محقق نشدن وعده‌های سهامدار جدید سنگ آهن مرکزی در زمینه راه‌اندازی واحدهای فراوری سنگ آهن و نگرانی از اخراج و تعدیل نیرو در این شرکت با واگذاری باقیمانده سهام به فولاد خوزستان باعث شد تا چند هزار نفر کارگر سنگ آهن مرکزی از حدود 40 روز پیش دست از کار کشیده و تولید را در این معدن متوقف کنند.
در همین حال طبق اخبار دریافتی مشخص شد که معاون اول رئیس جمهوری طی نامه‌ای تصمیم‌گیری درباره واگذاری 28.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی را به استانداری یزد واگذار کرده و به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که واگذاری سهام این شرکت موقتا منتفی شده است.
سخنگوی شورای شهر بافق در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: اختیار واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی به استانداری داده شد و در همین راستا دستور معلق ماندن واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی صادر شد.
محمد عباسی اظهار کرد: نظر استاندار یزد این است که 28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی درقالب شرکتهای تعاونی توسعه به مردم منطقه واگذار شود.
در همین حال استاندار یزد نیز آخر هفته گذشته در نشستی با حضور فرماندار این شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر بافق و نماینده کارگران شرکت سنگ آهن بافق از دستور معاون اول رئیس جمهوری در زمینه توقف موقت واگذاری 28.5 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام زمینه‌ای بهتر برای کمک‌های بعدی به این شهرستان فراهم شود.
میرمحمدی همچنین در این نشست از تشکیل کمیته پیگیری مشکلات شهرستان بافق خبر داد و گفت که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مردم و مسئولان بافق برای پیگیری مسائل مربوط به شهرستان بافق تشکیل می‌شود.
پیشتر مدیرعامل سابق سنگ آهن مرکزی ایران خبر داده بود که هر روز اعتصاب در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خسارتی معادل 2.5 میلیارد تومان در پی دارد که با توجه به این اظهارنظر می‌توان نتیجه گرفت که حدود 40 روز اعتصاب کارگران سنگ آهن مرکزی خسارتی معادل 100 میلیارد تومان به بار آورده است. در مدت زمان اعتصاب کارگران سنگ آهن مرکزی عملا تولید در این معدن متوقف شده و تنها بخشهای حمل و نقلی در این معدن فعال بودند.
به گزارش ایسنا، با توجه به وجود معدن چغارت و ۳۸ آنومالی دیگر سنگ‌آهن با ذخیره حدود ۱٫۷ میلیارد تن در منطقه بافق، شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران تاسیس و عملیات بهره‌برداری از معدن چغارت به عنوان یکی از معادن این شرکت با ذخیره‌ای معادل ۱۷۷٫۲ میلیون تن شامل ۱۰۷ میلیون تن B.F و ۷۰٫۲ میلیون تن سنگ آهن پر فسفر و کم عیار جهت تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان شروع شد. این شرکت سنگ آهن مرکزی همچنین علاوه بر تولید سنگ آهن موردنیاز ذوب آهن اصفهان طی ۳۰ سال گذشته مطالعات وسیعی در زمینه اکتشافات معادن سنگ آهن انجام داده است.
معدن چغارت در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بهاباد و در حاشیه کویر ایران واقع شده و دارای آب و هوای بسیار گرم و رطوبت خیلی کم است.
تصاویر
  • واگذاری 28.5 درصد از سهام شرکت منتفی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها