Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اخذ عوارض سنگ آهن صادراتی ظرف یک تا دو ماه آینده نهایی می شود
 

اخذ عوارض سنگ آهن صادراتی ظرف یک تا دو ماه آینده نهایی می شود

شنبه، 07 تیر 1393 | Article Rating
جعفر سرقینی روز شنبه به مناسبت هفته صنعت و معدن در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در ارتباط با وضع عوارض بر سنگ آهن صادراتی اظهار داشت: بررسی اولیه عوارض بر سنگ آهن صادراتی در معاونت ریاست جمهوری انجام شده و در شورای اقتصاد موضوع در حال بررسی است.
وی تصریح کرد: شورای اقتصاد پس از بررسی های کارشناسی نسبت به تصویب اخذ عوارض از سنگ آهن صادراتی اقدام خواهد کرد که پیش بینی های اولیه از رقم 15 تا 20 درصدی عوارض حکایت دارد.
پیش تر اعلام شده بود میزان عوارض از سنگ آهن صادراتی 10 درصد اعمال خواهد شد و سالانه 5 درصد به این رقم تا سقف 30 درصد افزایش خواهد یافت، در عین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در نامه ای جداگانه خواستار اعمال عوارض 30 درصدی از سنگ آهن صادراتی شده بود.
سرقینی تاکید کرد: در زمان حاضر نرخ مشخصی برای عوارض در نظر نگرفته شده است، اما با تصویب شورای اقتصاد رقم آن قطعی و لازم الاجراست که انتظار می رود ظرف یک تا دو ماه آینده ابلاغ شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص سرمایه گذاری خارجی گفت: در حوزه اکتشاف تاکنون موضوع سرمایه گذاری خارجی نهایی نشده است، اما با طرف های مربوطه در حال مذاکره هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بر اساس مذاکرات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با یک شرکت کویتی در زمینه فولاد به نتایج مثبتی دست یافته ایم که بزودی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
وی توضیح داد: در سال گذشته در مجموع 420 میلیون تومان مواد معدنی از 5400 معدن فعال کشور استخراج شد و در عین حال به ارزش هفت میلیارد دلاری صادرات معادن و صنایع معدنی کشور از جمله اقلامی مانند سنگ آهن، فولاد و سیمان اشاره کرد.
به گفته سرقینی، وزارت صنعت، معدن و تجارت خام فروشی را بعنوان یک پدیده مذموم ارزیابی و بر لزوم ارزش افزوده بیشتر مواد معدنی تاکید دارد و در سال جاری برای کاهش عوارض کنسانتره سنگ آهن صادراتی و گندله برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا، وی از 56 میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده از معادن کشور در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
وی در خصوص میزان قیمت سیمان در سال جاری نیز گفت: مقرر شد مبلغ 16 هزار تومان به قیمت فروش سال گذشته واحدهای تولیدکننده سیمان افزوده شود که این رقم در واقع در 9 ماهه امسال اجرایی می شود که متوسط رشد 14 درصدی را نسبت به سال 92 دارد.
تصاویر
  • اخذ عوارض سنگ آهن صادراتی ظرف یک تا دو ماه آینده نهایی می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها