Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۴ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 07 تیر 1393 | Article Rating
در حالی که آمارهای فراتر از حد انتظار از شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا، جذابیت بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد در روز جمعه تنها اندکی تغییر را شاهد بود.
وضعیت تقریبا ساکن شاخص های سهام در بازار آمریکا و کاهش جزئی ارزش دلار نتوانست در روز جمعه موجب رشد قیمت طلا شود. آمارها همچنین نشان داد که اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئن افزایش یافته است و مصرف کنندگان همچنان خوشبین هستند که وضعیت نامناسب اقتصادی در سه ماهه نخست امسال ناشی از سرمای هوا در فصل زمستان بوده است.
در حالی که تنها یک روز تا پایان معاملات تجاری سه ماهه دوم سال زمان باقی مانده است، قیمت طلا در آستانه ثبت رشد حدودا 3 درصدی در دومین سه ماهه متوالی قرار دارد. اما این افزایش قیمت طلا، پایین تر از رشد قیمت در بازار دیگر فلزات گرانبها بوده است.
تنش های ژئوپلتیک در اوکراین و عراق، جذابیت بازار طلا را از ابتدای امسال تاکنون افزایش داده است. اما تحلیلگران همچنان به دلیل تقویت احتمالی ارزش دلار، افزایش شاخص ها در بازار بورس و تورم پایین، چشم اندازی کاهشی را برای طلا پیش بینی می کنند.
کریستوفر لانی، تحلیلگر بازار طلا در بارکلیز کپیتال به رویترز گفت: «اگر تنش های ژئوپلتیک کاهش یابد، طلا در مقابل اصلاح قیمت ها آسیب پذیر خواهد بود. این دلیلی اصلی است که ما انتظار کاهش قیمت طلا را داریم.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 2 دلار افزایش به 1318 دلار  رسید و در نزدیکی بالاترین قیمت از اواسط آوریل تاکنون (1325 دلار و 90 سنت) که در روز سه شنبه به ثبت رسیده بود، در نوسان بود. قیمت طلا در هفته گذشته نیز در مجموع 4 دلار افزایش داشته است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها