Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

شاخص بورس به ارتفاع ۷۰ هزار واحدی سقوط کرد

یکشنبه، 08 تیر 1393 | Article Rating
شاخص بورس برای ششمین روز متوالی در حالی معاملات امروز بازار سهام را با روند کاهشی به پایان رساند که افت 691 واحدی، دماسنج بازار سهام را تا ارتفاع 70 هزار و 970 واحدی عقب نشاند.
تمامی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند، به طوری که شاخص های صنعت 522 واحد، 50 شرکت فعالتر 29 واحد، آزادشناور 945 واحد، 30 شرک بزرگ 35 واحد، بازار اول 552 واحد و شاخص بازار دوم 1079 واحد افت را به خود دیدند.
همچنین تمامی نمادهای معاملاتی بازار سرمایه بجز 4 نماد وصندوق، فجر، کاذر و کترام در روزجاری منفی بودند و شبندر، تاپیکو، وبملت، اخابر و رمپنا بیشترین تاثیر را بر سقوط نماگر بازار سرمایه داشتند.
بازگشایی نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها، حق تقدم شرکت صنایع شیمیایی فارس، بانک خاورمیانه، کارخانجات دارو پخش، حق تقدم شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا، اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و توقف نماد معاملاتی شرکت مجتمع معادن مس تکنار و نوسازی و ساختمان تهران هم از جمله آمد و رفت‌های امروز بازار سرمایه بود.
بر اساس این گزارش؛ خالی شدن حباب بورس، تاثیرپذیری معاملات بازار سرمایه از مسائلی چون نرخ خوارک پتروشیمی ها و قیمت سنگ آهنی‌ها، رفتارهای هیجانی سهامداران حقوقی و حقیقی، تاثیر پذیری معاملات بورس از تحولات عراق و نیز چشم انتظاری بورس به نتایج مذاکرات هسته ای از جمله بهانه های ریزش 20 هزار واحدی شاخص بورس طی ماههای گذشته هستند که به نظر می رسد عدم حمایت جدی و عملی دولت از بازار سهام و نیز نبود برنامه ریزی و دیدی بلندمدت نسبت به بازار سهام را هم باید به این دلایل اضافه کرد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها