Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راهکارهای عملی افزایش بهره وری درصنعت فولاد کشور
 

راهکارهای عملی افزایش بهره وری درصنعت فولاد کشور

دوشنبه، 09 تیر 1393 | Article Rating
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: انسجام، مشارکت و همدلی مهمترین عامل موفقیت و ارتقاء بهره وری این شرکت است.
 بهرام سبحانی در بیست و یکمین همایش بهره وری فولاد مبارکه با بیان اینکه در ارتقاء بهره وری سازمانها و بنگاه های اقتصادی عوامل متعددی دخالت دارند، افزود: مهمترین این عوامل را می توان در تجهیزات، تولید، سازمانی، پرسنلی، مالی، مدیریت ، دولت و مکان یابی جغرافیایی خلاصه کرد.
رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: دلیل اینکه فولاد مبارکه تندیس های سیمین و زرین را کسب می کند، این است که همه عوامل مذکور در این شرکت به نحو مطلوب رعایت شده است.
وی گفت: کاهش مصرف مواد و افزایش بهره وری در بقای سازمانها و بنگاه های اقتصادی و در تولید رقابتی حرف اول را می زند، آمارها نشان می دهد و بنگاه های موفق توانسته اند به مقدار قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی (GDP) با کاهش زمین ها و مساحت اشغالی برای یک تولید ثابت و در کاهش مصارف انرژی، مواد اولیه و آب به موفقیت های بزرگی دست یابند.
سبحانی با اشاره به روند کاهش مصارف در فولاد مبارکه به مقایسه آن با سایر رقبای خارجی تصریح کرد: وقتی مصارف انرژی کاهش یابد به دنبال آن کاهش گازهای گلخانه ای را شاهد خواهیم بود که تأثیر شگرف در حفظ هر چه بیشتر محیط زیست دارد.
مدیر عامل فولاد مبارکه بر توجه بیشتر به روند افزایش بهره وری بازدهی آهن در صنایع فولاد تأکید کرد و گفت: باید با تمهیدات مناسب تری به سرباره های خروجی به چشم سرمایه قابل استفاده نگاه کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه کاهش مصارف آب هم اقدامات خوبی در فولاد مبارکه صورت گرفته است، افزود: مصرف آب در سال 1983 میلادی به ازای تولید هر تن فولاد خام 35 متر مکعب بود که این میزان به 10متر مکعب رسیده است.
وی با قدردانی از واحد نسوز برای استانداردسازی مصارف نسوز در فولاد مبارکه، سبا و فولاد هرمزگان گفت: در این زمینه ما نسبت به سایر رقبای خارجی در جایگاه خوبی قرار داریم و می توانیم به لحاظ عملیاتی و کیفی به شرایط مطلوب تری هم برسیم.
مدیر عامل فولاد مبارکه اظهار کرد: بهره وری نیروی انسانی نیز در سال 2006 نسبت به سال 1982 به بیش از سه و نیم برابر رشد رسیده و اکنون نیز در شرایط مطلوبتری قرار گرفته است.
سبحانی، جهت گیری به سمت سرمایه گذاری در مجتمع های فولاد سازی با ظرفیت بالا، به کارگیری فناوری شارژ گرم آهن اسفنجی در کوره های قوس، بازیافت ضایعات تولید و حرکت به سمت تولید بدون ضایعات از جمله باطله سنگ آهن، لجن، کنورتور، سرباره، مواد نسوز و پوسته اکسیدی و همچنین بازیافت حرارتی کوره های قوس از طریق پیش گرم قراضه، تولید فولاد تخت یا اسلب نازک را بعنوان برخی راهکارهای عملی افزایش بهره وری درصنعت فولاد کشور برشمرد.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به روند افزایش بهره وری حامل های انرژی در فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت توانسته است از سال 1388 تاکنون گامهای بسیار خوبی در کاهش مصارف و پایین آوردن هزینه های گاز طبیعی، برق و آب مصرفی شرکت بردارد اما با توجه به اجرایی شدن مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها و مرحله دوم این قانون در آینده نزدیک ما چاره ای جز استفاده بهینه و مدیریت و کاهش هرچه بیشتر مصارف انرژی نداریم
تصاویر
  • راهکارهای عملی افزایش بهره وری درصنعت فولاد کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها