Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

گام دوم دولت برای حذف ثبت سفارش

دوشنبه، 09 تیر 1393 | Article Rating
دولت قصد دارد به منظور روان سازی تجارت در کشور، سیستم ثبت سفارش را حذف کند که بر این اساس تاکنون چند گام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا برداشته شده است. حال در گام بعدی، کارشناسی ثبت سفارش به صورت خودکار صورت خواهد پذیرفت و پرداخت‌ها نیز باید الکترونیکی صورت گیرد تا نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نباشد.

دولت در گام جدید خود برای حذف ثبت سفارش، دستورالعمل جدیدی را صادر کرده است که بر اساس آن، یک گام دیگر به سمت کاهش مراحل اداری واردات و روان سازی تجارت صورت گیرد. بر این اساس، با هماهنگی میان اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران، فرآیند کارشناسی درخواست متقاضیان ثبت سفارش، به صورت خودکار انجام می شود، ضمن اینکه نیازی به مراجعه حضوری برای ارایه فیش های پرداختی به سازمان توسعه تجارت ایران نیست و پرداخت فیش ها به صورت الکترونیکی باید صورت پذیرد.

در اطلاعیه جدید دولت مبنی بر کاهش فرآیند ثبت سفارش و حرکت به سمت حذف آن آمده است:

در راستاي سياست‌هاي حذف تدريجي مراحل ثبت سفارش و الکترونيکي نمودن کل فرآيند مربوطه بدون نياز به حضور تجار و واردکنندگان به اطلاع مي رساند، فرآيند کارشناسي ثبت نام در سامانه ثبتارش با بسترسازي و برقراري ارتباط لازم بين سامانه اتاق بازرگاني و سامانه ثبتارش از تاريخ 1393/04/07 به صورت خودکار انجام خواهد پذيرفت به نحوي که از آن تاريخ به بعد، بازرگانان با نام کاربري و رمز عبور کارت بازرگاني خود که توسط اتاق بازرگاني توليد مي شود، به سايت ثبتارش وارد مي شوند.

به منظور سهولت فرآيند، آن دسته از بازرگاناني که قبل از تاريخ موصوف در سامانه ثبتارش عضو شده اند، با همان نام کاربري و رمز عبور قبلي مي توانند وارد سامانه ثبتارش شوند. بديهي است پس از ورود به سايت ثبتارش متقاضيان مي توانند در صورت تمايل کلمه عبور خود را تغيير دهند. فرآيند موصوف در خصوص دارندگان کليه کارت هاي حقيقي،حقوقي و موردی است.

همچنین در اطلاعیه دیگری تاکید شده است که در راستاي عدم مراجعه متقاضيان به دواير ثبت سفارش در سراسر کشور از ابتداي تيرماه سال جاري، الزام به پرداخت الکترونيکي از طريق سايت ثبتتارش است. بديهي است در صورت پرداخت فيش به صورت دستي، تبعات بعدي آن به عهده متقاضي خواهد بود.

پیش از این، ولی اله افخمی راد معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت از گام‌هاي جديد دولت يازدهم براي حذف فرآيند ثبت سفارش واردات كالا خبرداده و گفته بود: وزیر صنعت و تجارت با حذف تدریجی فرآیند ثبت سفارش از نظام تجاری کشور موافقت کرد و در نخستین گام، حضور فيزيكي متقاضيان در مراكز ثبت سفارش برداشته شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها