Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

دوشنبه، 09 تیر 1393 | Article Rating
در حالی که نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت عراق، پس از جلوگیری نیروهای دولتی از پیشروی تروریست ها کاهش یافته است، قیمت نفت برنت امروز به زیر 113 دلار کاهش یافت.
نگرانی ها در زمینه عرضه، دو هفته پیش قیمت نفت برنت را به بالاترین رقم در 9 ماه اخیر یعنی بالای 1150 دلار رساند. قیمت قراردادهای این ماه همچنان بیش از 3 درصد بالاتر است و این بهترین عملکرد ماهیانه از ماه آگوست تاکنون است.
درگیریهای سنگین در بخش های بزرگی از عراق، تاثیر چندانی بر صنعت نفت این کشور نگذاشته است و عراق همچنان دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک محسوب می شود.
حدود 90 درصد صادرات نفت عراق از جنوب این کشور صورت می گیرد که تاکنون تاثیر چندانی از ناآرامی ها نپذیرفته است.
کارستن فریچ، تحلیلگر بازار نفت در کومرز بانک فرانکفورت در این باره گفت: «تاثیر افزایش ناشی از ترس از (این تحولات) در حال فروکش کردن است، زیرا شانس تاثیر درگیری ها در عراق بر عرضه نفت این کشور در حال کم شدن است.»
وی افزود: «پیشروی تروریست ها ظاهرا متوقف شده است...اکنون بسیار بعید است که شورشیان به مناطق اصلی عرضه نفت برسند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 1.3 درصدی در هفته گذشته، امروز نیز 60 سنت کاهش یافت و به 112 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که در هفته گذشته حدود 1.4 درصد کاهش یافته بود، امروز 50 سنت دیگر کاهش یافت و به 105 دلار و 24 سنت رسید.
ارتش عراق تانک ها و خودروهای زرهی خود را برای بیرون راندن تروریست ها از شهر شمالی تکریت اعزام کرده است.
به گفته یک مقام آمریکایی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان روز جمعه در مورد عرضه جهانی نفت و بحران عراق بحث و تبادل نظر کردند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها