Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد اکسین بورسی شد
 

فولاد اکسین بورسی شد

ﺳﻪشنبه، 10 تیر 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از تصمیم این شرکت و سهامدارن، برای عرضه سهام آن در بازار بورس خبر داد.
عزیز قنواتی اظهار کرد: قرار است تا دو سال آینده، سهام این شرکت از طریق بورس و یا فرابورس عرضه شود.
هم اینک 39.5 درصد سهام شرکت فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران، 30 درصد متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، 20درصد مربوط به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، 10درصد شرکت لوله سازی اهواز و بقیه سهام ترجیحی کارکنان است.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت به منظور تولید انواع ورق فولادی با استحکام بالا با حداکثر 4.5متر عرض و 24 متر طول و در ضخامت های مختلف در خاورمیانه گفت: با بهره برداری از طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین مواد اولیه (اسلب) در داخل شرکت تولید خواهد شد، و نیازی نیست که از طریق شرکت های فولادی دیگر در اختیار اکسین قرار گیرد.
هم اینک اسلب مورد نیاز این شرکت از طریق شرکت های فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان تامین می شود.
شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینی به مساحت 160هکتار و در 10سالن با مجموع زیربنای حدود100 هزار متر مربع ، در اهواز احداث شده و پروژه نورد ورق عریض آن با 250میلیون دلار سرمایه گذاری و یک هزار و 600میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به بهره برداری رسید.
ظرفیت اسمی تولید ورق در این شرکت سالانه یک میلیون و 50هزار تن است که حدود 210هزار تن از این مجموع قابلیت انجام عملیات حرارتی را داراست.
در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا، شرکت فولاد اکسین خوزستان از سال 82فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5متر با ضخامت مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.
محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.
تصاویر
  • فولاد اکسین بورسی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها