Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

در ماه ژوئن، ایران ۱.۲۱ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد

چهارشنبه، 11 تیر 1393 | Article Rating
صادرات نفت ایران پس از افزایش در ماه می، در ماه ژوئن کاهش یافت، اما همچنان میزان آن بالاتر از یک میلیون بشکه در روز است.
غرب مدعی است بر اساس توافق موقت ژنو، صادرات نفت ایران باید در شش ماهه منتهی به 20 جولای، به طور متوسط از یک میلیون بشکه در روز تجاوز نکند.
به گفته یکی از منابع نفتی، صادرات نفت ایران از 1.33 میلیون بشکه در روز در ماه می به 1.21 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است.
منابع مطلع گفتند: «مجموع صادرات نفت ایران حدود 10 درصد کمتر از ماه گذشته است. زیرا چین و هند نفت کمتری خریده اند.»
به گفته این افراد صادرات نفت ایران در ماه ژوئن به ژاپن و ترکیه ثابت بود و صادرات به کره جنوبی نیز افزایش داشت.
یک منبع دیگر گفت: صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئن با 100 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه می، به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز رسید.
چین، بزرگترین مشتری نفت ایران، از اواخر سال 2013 تاکنون خرید خود از ایران را افزایش داده است. بر اساس آمارهای گمرکی، واردات نفت چین از ایران در ماه می 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
هرچند افزایش صادرات نفت ایران از اواخر سال 2013 تاکنون به بهبود وضع خزانه دولت ایران کمک کرده است، اما مقامات دولت آمریکا می گویند، انتظار دارند متوسط خرید نفت ایران «به طور تقریبی» در طی شش ماهه اجرای توافق به یک میلیون بشکه در روز برسد.
دولت آمریکا در توجیه افزایش میزان صادرات نفت ایران به بیش از میزان توافق شده، استدلال می کند که میعانات (نوعی نفت بسیار سبک که در میادین گازی اکتشاف می شود و عمدتا در تولید پلاستیک کاربرد دارد) به عنوان نفت خام محسوب نمی شود. همچنین محموله های نفتی که ایران به صورت بلاعوض به سوریه ارسال می کند، مشمول تعریف «فروش» نفت نیست و محاسبه نمی گردد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها