Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ثبات نسبی قیمت جهانی طلا

چهارشنبه، 11 تیر 1393 | Article Rating
قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با ثبات نسبی در رقم ۱۳۲۵ دلار در هر اونس باقی ماند.

قیمت طلا که به دلیل افزایش ورود سرمایه به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته بود، امروز در نزدیکی بالاترین رقم سه ماه اخیر باقی ماند.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش در روز سه شنبه 5.69 تن افزایش یافته و به 796.39 تن رسیده است.
میزان افزایش و کاهش دارایی های این صندوق شاخصی است که نشان دهنده فضای حاکم بر بازار است و ورود و خروج سرمایه از آن مستقیما بر قیمت فلز زرد تاثیرگذار است.

یک تاجر فلزات گرانبها در این باره به رویترز گفت: «افزایش قابل توجه ورود سرمایه به این صندوق در طی دو روز گذشته در حال تقویت قیمت هاست.» وی افزود: «در حالی که تقاضای فیزیکی در آسیا به دلیل افزایش قیمت ها ضعیف شده است، این یک نشانه خوب محسوب می شود...از اینجا به بعد، با توجه به تداوم تنش ها در عراق و اوکراین، سیر صعودی قیمت ها محتمل تر است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ثبات نسبی در رقم 1325 دلار باقی ماند. تقاضای فیزیکی در آسیا به دلیل افزایش قیمت ها سیری نزولی داشته است.

سرمایه گذاران در انتظار انتشار گزارش مهم بازار کار امریکا در روز پنجشنبه هستند تا ارزیابی دقیق تری از روند ترمیم اقتصاد آمریکا به دست بیاورند و پس از آن مسیر بعدی قیمت طلا را جهت دهی کنند. فلز زرد در ماه های اخیر از تنش های ژئوپلتیک، تاثیری افزایشی گرفته است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها