Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تاثیر آزادسازی صادرات بر بازار فولاد
 

تاثیر آزادسازی صادرات بر بازار فولاد

شنبه، 14 تیر 1393 | Article Rating
می توان تنها خبر خوشحال کننده در این هفته برای تولیدکنندگان فولاد را آزاد شدن صادرات تولیدات فولادی بدون سقف زمانی دانست.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، در هفته ای که گذشت، قیمت بیلت در بازار ایران با کاهش اندک روبرو شد، روز شنبه عرضه بیلت ذوب آهن اصفهان در قیمت پایه 1600 تومان با سردی روبرو شد و معامله ای صورت نگرفت. شمش 150 میلیمتر در انزلی هم از 1720 تومان پائین تر نیامد چون عرضه بسیار محدود بود، ولی سایز 125 میلیمتر داخلی تا 20 تومان هم کاهش داشت و به 1620 تومان هر کیلو رسید. توقف معاملات در بازار مقاطع باعث شده تا تولیدکنندگان فولاد دراندیشه راه حلی باشند. تردیدی نیست که این شرایط باعث کاهش قیمت خواهد شد. روز سه شنبه مشخص شد که ذوب آهن 30 هزار تن شمش را در هفتم تیرماه در قیمت 1545 تومان عرضه خواهد کرد این به معنی بازگشت به قیمت های سال قبل است در حالیکه تمام هزینه های تولید و حمل و نقل افزایش یافته است.
با توجه به محدود بودن تقاضای مقاطع افت قیمت شمش به سردتر شدن بازار منتهی خواهد شد، هنوز روحیه بازار برای خرید مثبت نیست بنابراین کاهش قیمت شمش ذوب آهن در بین دست اندرکاران به معنی نوعی بازی بین کارخانه ها تلقی میشود تا دوران رکود را پشت سر بگذارند.
از اول هفته تمام مقاطع روند نزولی داشت. تنها بعضی سایزهای تیرآهن دو روز اول هفته با افزایش قیمت روبرو شد که ناشی از عدم تحویل از سوی ذوب آهن بود اما از دوشنبه به بعد بازار این کالاها هم نزولی شد در حالیکه همچنان عدم تحویل کالا از طرف ذوب آهن باقی بود. میل گرد ثابت ماند چون دیگر به کف قیمت خود رسیده است ولی خریداری در بازار نبود با اعلام عرضه شمش از طرف ذوب آهن با قیمت 60 تومان ارزانتر از ماه قبل خریدارها دست از معامله برداشتند و نظاره گر شده اند. دیگر اقلام مقاطع هم همچنان با رکود روبرو بود نبشی و ناودانی به کف قیمت خود رسیده اند و تغییری در قیمت آنها دیده نمی شود .
اکثر دست اندرکاران امیدی به بهبود بازار ندارند مگر آنکه تغییری در تقاضا روی دهد.
ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول روند نزولی داشت و از 1910 تومان به 1880 تومان روی تریلی در انزلی رسید. دیگر اقلام ورق مبارکه تا هر کیلو 20 تومان کاهش قیمت داشت. ورقهای اکسین و کاویان علیرغم محدودیت عرضه با تقاضای بسیار ضعیف روبرو شد همین امر باعث کاهش قیمت تا مرز 20 تومان هر کیلو گردید.
با توجه به پائین بودن تقاضا در ماه مبارک رمضان امیدی به بهبود قیمت ورق گرم نیست.
ورق سرد با بازار ضعیف و عرضه پائین روبروست، بعضی ضخامت ها مثل 2 میلیمتر بسیار نایاب است. کیفیت های خاص که مدت هاست با مشکل عرضه روبروست، با اینحال خریدار آنها هم بسیار کم است به همین علت قیمت تغییر جدی نداشت.
ورق گالوانیزه بازاری مشابه ورق سرد دارد با این تفاوت که عرضه در آن قوی تر است و همین امر باعث کاهش نسبی قیمت تا مرز 30 تومان هر کیلو روی این کالا گردید.
تصاویر
  • تاثیر آزادسازی صادرات بر بازار فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها