Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
لغو موقت واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی بافق
 

لغو موقت واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی بافق

یکشنبه، 15 تیر 1393 | Article Rating
رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس با اعلام خبر لغو موقت فروش 28.5 درصد سهام سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: مقرر شد کارگروهی در سطح مدیران استان یزد تشکیل و بر برنامه های توسعه ای و منافع استان و اینکه توزیع باقیمانده سهام این معدن چگونه باشد تصمیم گیری می کنند.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، محمدصالح جوکار با اعلام خبر لغو موقت فروش ۲۸.۵ درصد سهام سنگ‌آهن بافق خبرداد و گفت: با توجه به محرومیت منطقه بافق و عدم اقدامات توسعه ای و ایجاد زیرساخت مردم و کارگران و حتی مسولین استان به این واگذاری اعتراض داشتند.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: این معدن باید به کارگران این معدن، مردم بافق و استان یزد واگذار شود.
وی افزود: ایراد دیگری به این واگذاری بود و آن اینکه دو معدنی که سنگ آهن مرکزی از آن بهره برداری می کند متعلق به ایمیدرو است از این رو سازمان خصوصی سازی نمی توانسته اصل معدن را واگذار کند اما متاسفانه اصل معدن را جزو دارایی های شرکت قلمداد کردند و آن را به مزایده گذاشتند که این هم خلاف است.
رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس، گفت: از وزیر اقتصاد سوال کردم که اصل معدن را جزو دارایی های شرکت قلمدادکردن چه معنایی دارد؟ اصل معادن را نمی توان واگذار کرد.
جوکاربا بیان اینکه معدن جزو انفال است و تنها می توان مجوز بهره برداری برای آن صادر کرد نه اینکه واگذار شود، گفت: چوب حراج زدن بر معادن هم در بخش تولید و هم ذخایر معدنی در آینده تبعات خطرناک برای کشور دارد.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس درباره مدت زمان این لغو موقت،‌ گفت: مقرر شد کارگروهی در سطح مدیران استان یزد تشکیل و بر برنامه های توسعه ای و منافع استان و اینکه توزیع باقیمانده سهام این معدن چگونه باشد تصمیم گیری می کنند.
 گفتنی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن معتقدند سازمان خصوصی سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو در موضوع واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق قصور داشته اند از این رو درجلسه گذشته کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار دادند. 
تصاویر
  • لغو موقت واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی بافق
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها