Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نگرانی تولیدکنندگان فولاد از روند کاهشی قیمتها
 

نگرانی تولیدکنندگان فولاد از روند کاهشی قیمتها

دوشنبه، 16 تیر 1393 | Article Rating
کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تا ساعات میانی معاملات روز گذشته و همچنین رکود خرید و فروش‌ها در بازار آهن موجب شد تا علاوه‌بر محصولات فولادی وارداتی به کشور، مقاطع تولید داخل نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شوند.
ورق‌های تولیدی فولاد مبارکه و فولاد سبا در ضخامت‌های 3، 4، 6 و 8 میلی‌متر در بازه 5 تا 10 تومان به ازای هر کیلو در بازار غیررسمی کاهش قیمت یافتند.
در همین حال قیمت میلگردهای تولیدی فولادسازان خصوصی و میلگردهای ذوبی نیز در اغلب سایزها در محدوده 5 تا 20 تومان با کاهش روبه‌رو شدند. کما اینکه در مبادی ورودی کشور نیز همین روند تکرار شد و میلگرد کلاف 5/5 ساده چینی و 5/6 روسی به ترتیب تا سقف 35 و 5 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد، مضاف بر اینکه شمش فولاد هم تا سقف 2/1 درصد در بنادر ریخت.
روز گذشته درحالی‌که اغلب عرضه کننده‌های محصولات فولادی اعم از واحدهای تولید و فروش آهن، نرخ‌‌های پیشنهادی را نسبت به روز شنبه تنزل دادند، اما کمترین اثری از آن در تحریک تقاضا دیده نشد و تحرکات بازار در این روز بیشتر مربوط به استعلام قیمت بود نه سفارش خرید. در بورس کالا هم شش محصول فولادی به تابلو معاملات آمد که در میان عرضه‌کننده‌ها نقش ذوب‌آهن اصفهان پررنگ‌تر بود.
تیرآهن شاخه 14 ذوبی دو بار در دو تناژ سبک و سنگین به ترتیب در قیمت‌های 1661 و 1641 تومان ارائه‌ شد که عرضه سبک‌تر به فروش نرسید اما دومی در حجم 60 هزار تن خریداری شد. با توجه به اینکه موعد تحویل این عرضه سنگین پایان همین ماه است، برخی کارگزاران پیش‌بینی می‌کنند در صورت ورود این محموله به بازار در شرایط رکود بازار آهن با کاهش قیمت این محصول روبه‌رو خواهیم بود. سلف شاخه 22 تیرآهن هم دیگر عرضه ذوب‌آهن در این روز بود که با قیمت 1900 تومان، هزار تن آن در زمان معاملات و هزار تن دیگر آن در زمان مچینگ خریداری شد. از سوی دیگر میلگرد گرید A3 سایز 32 با قیمت 1710 تومان در حجم 550 تن عرضه پایانی ذوب‌آهن محسوب می‌شد که 220 تن آن به فروش رسید.
به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین دیگر محصولات فولادی ارائه‌‌شده در تالار صنعتی هم که بی‌خریدار ماندند میلگرد گرید A3 سایزهای 14 تا 20 تولید شرکت پرشین فولاد آریا و میلگرد گرید A2 سایز 8 محصول مجتمع فولاد ظفربناب به ترتیب با قیمت‌های 1690 و 1757 تومان بودند.
تصاویر
  • نگرانی تولیدکنندگان فولاد از روند کاهشی قیمتها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها