Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۱۱۰ دلار و ۱۰ سنت شد

ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 | Article Rating
با کاهش نگرانی‌ها نسبت به اختلال در عرضه نفت عراق، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت، در مسیر ثبت هفتمین  جلسه متوالی همراه با کاهش قرار گرفته است که طولانی ترین بازه زمانی کاهشی از اکتبر 2012 تاکنون به شمار می رود. قیمت نفت برنت پس از آنکه بحران عراق قیمت ها را در ماه ژوئن به بالاترین رقم 9 ماه اخیر (115 دلار و 71 سنت) رساند، 5 درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت کاهش به 110 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از ثبت کاهش برای هفتمین جلسه متوالی در روز دوشنبه که طولانی ترین بازه کاهشی از سال 2009 تاکنون بود، امروز با 3 سنت افزایش به 103 دلار و 56 سنت رسید.
میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ظاهرا بازار در حال طی فرآیند برطرف کردن افزایش قیمت ناشی از بحران عراق است.»
وی افزود: «خیلی بعید است که تغییرات جدی ای در عراق رخ دهد و بازار نیز در حال قیمت گذاری مجدد نفت به پشتوانه این واقعیت است. ما همچنین شاهد آغاز برخی خریدهای فنی هستیم.»
سرمایه گذاران اکنون دیگر این احتمال را که داعش بتواند به سمت بغداد پیشروی کند و صادرات نفت از بصره را مختلف نماید، کمتر می دانند.
اما در حالی که پارلمان عراق زمان تشکیل جلسه بعدی خود را 5 هفته بعد تعیین کرده است، این کشور همچنان در برزخی سیاسی گرفتار شده است.
مک کارتی اضافه کرد، اگر قیمت نفت برنت به پایین تر از رقم کلیدی 110 دلار برسد، ممکن است شاهد کاهش بیشتر قیمت نیز باشیم.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها