Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تداوم رکود  در بازار محصولات فولادی
 

تداوم رکود در بازار محصولات فولادی

ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 | Article Rating
بازار فولاد با رکود مواجه است تقاضا در بازار بسیار پایین است رکود در فعالیت های ساختمانی و همچنین ماه رمضان نیز به کسادی بازار فولاد دامن زده بیشتر تجار ترجیح می دهند محصولات فولادی خود را تبدیل به پول کنند ، مادامی که این روحیه وجود دارد، امید به بهبود بازار باطل است.
 از طرف دیگر به علت بحران و رکود در فعالیت های ساختمانی، عملا حجم قراضه افزایش نیافته است به همین دلیل قیمت قراضه ثابت مانده طبعا قیمت بیلت هم تغییر نیافته است، رکود فعلی باعث کاهش تولید شده بنابراین فضای لازم برای تنزل قیمت هم محدود شده است.
دیروز برخی از فولادسازان خصوصی از جمله یزد و کرمان مقاطع تولیدی خود را با کاهش نرخ به بازار عرضه کردند. در این روز، شمش فولاد از ثبات قیمت نسبت به روز یکشنبه برخوردار بود.
برخلاف مقاطع طولی مانند تیرآهن و میلگرد که اغلب کاربرد ساختمانی دارند، مقاطع تخت مانند ورق کاربرد صنعتی داشته و به عنوان یک ماده میانی برای صنایع پایین‌دست خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از این رو در شرایطی که بازار فولادهای ساختمانی در رکود به‌سر می‌برد، می‌توان انتظار داشت با بهبود واقعی رشد اقتصادی و تقویت صنایع تولیدی که از ورق‌های فولادی در فرآیند تولید استفاده می‌کنند، بازار این محصول هم با رشد و تحرک معاملات روبه‌رو شود.
در حالی که رکود در بازار فولاد همچنان به قوت خود باقیست دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد معتقد است رکود موجود در بازار فولاد دایمی نبوده و می توان به بهبود شرایط امیدوار بود.
رسول خلیفه سلطان یکی از عمده مشکلاتی که بخش فولاد داخلی با آن مواجه است را کاهش بودجه های عمرانی دولت در سال جاری برشمرد و گفت: اکنون شاهد کاهش تقاضای فولاد در بازار هستیم که از عمده دلایل آن توقف عمده پروژه های عمرانی است.
وی همچنین افزود: کاهش ساخت و سازها در بازار مسکن و نیز بروز مشکلات و مسایل داخلی عراق و در نتیجه کاهش میزان صادرات محصولات فولادی نیز مزید بر علت شده و وضعیت بازار این محصولات را نامناسب تر کرده است.
با تمام این تفاسیر می توان گفت رکود در بازار فولاد با توجه به شرایط موجود ادامه دار خواهد بود و تولیدکنندگان فولاد روزهای سختی را پیش روی خود دارند از این رو باید خود به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت باشند و در این راستا وزارت صنعت و دولت نیز می توانند ضمن حمایت از تولیدکنندگان فولادی نقش موثری را در این خصوص ایفا کنند. 
تصاویر
  • تداوم رکود  در بازار محصولات فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها