Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران
 

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

دوشنبه، 23 تیر 1393 | Article Rating
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 18 تیر ماه سال‌جاری برگزارشد، 450 ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران تصویب شد.
در این مجمع کمال‌الدین گلچین به‌عنوان رئیس، علی محمد نظر پور و حمیدرضا متقاعدی به‌عنوان ناظر و علی چالشتری به‌عنوان منشی جلسه و همچنین محمد حاجی‌پور به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و رسولی به‌عنوان نماینده سازمان بورس اداره‌کنندگان جلسه بودند.در این مجمع پس از قرائت گزارش از سوی بازرس و حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی، ترازنامه و صورت سود و زيان شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/1392 به تصویب سهامداران رسید.
در ابتدای مجمع مهندس رامین کیهان مدیرعامل شرکت به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد یکساله شرکت پرداخت و مواردی را درخصوص میزان تولید، فروش و صادرات و همچنین میزان پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای مطرح کرد.


 رشد 10 درصدی تولیدات در شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال 1392
وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه کوثر و افزایش تولید در این شرکت گفت: با بهره‌برداری از پروژه یزد یک میزان توليد مذاب فولادسازي در سال 92 به‌مقدار 387 هزار تن رسید. اين رقم در سال 91 معادل 351 هزار تن بود و طبق برنامه اميدواريم براي سال 93 به 434 هزار تن دست يابيم، همچنين توليد نورد سنگين در سال 92 معادل 318 هزار تن شد؛ در حالي كه اين رقم در سال 91 معادل 316 هزار تن بود. 
وي افزود: توليد نورد سبك در سال 92 معادل 248 هزار تن بوده كه اين رقم در سال 91 معادل 244 هزار تن بود.
وی اظهار كرد: در مجموع طی سال 1392 بالغ بر 387 هزار تن فولاد خام از انواع عملیات حرارت‌پذیر، سخت شونده سطحی، میکرو آلیاژ، فنر، ابزار سردکار، ابزار گرم کار، بلبرینگ، خوش تراش، زنگ نزن، دما بالا و صنعتی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1391معادل 351 هزار تن، بیش از 10 درصد افزایش داشته است.
کیهان با اشاره به میزان فروش شرکت در سال 92 گفت: در سال گذشته حدود 296 هزار تن از محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارزش بالغ بر 627 میلیارد تومان به بازارهای مختلف مصرف عرضه گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود 16درصدو بالغ بر 85 میلیارد تومان رشد داشته است. وی میزان صادرات شرکت در سال گذشته را با رشد همراه دانست و گفت: طی سال 1392 بالغ بر 15 هزار و 280 تن از محصولات این شرکت به ارزش تقریبی 12 میلیون و 320 هزار دلار در قالب گروه‌هایی نظیر عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده سطحی، بلبرینگ، فنر، ابزار سردکار و ابزار گرم کار، میکرو آلیاژ، صنعتی و کیفی صادر شده است.
وي عمده بازارهاي صادراتي شركت فولاد آلياژي را كشورهاي اروپايي دانست و گفت: سهم عمده صادرات صورت گرفته به كشورهاي اروپايي و همچنین منطقه بوده که از جمله آلمان، ایتالیا و ترکیه بوده، همچنين به كشور امارات، قطر، افغانستان و ارمنستان نيز صادرات داشته‌ايم.
 طرح‌هاي توسعه‌اي شركت
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در خصوص مزيت‌هاي طرح كوثر نسبت به توليدات قبلي شركت گفت: در اين طرح سعي شده با توجه ويژه به مزيت‌ها، هزينه‌هاي توليد را كاهش داده و بهره‌وري را افزايش دهيم.
وی همچنین با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه‌ای شرکت گفت: پروژه‌هاي تاسيسات زيربنايي و پروژه‌هاي اصلاحي در طول خط توليد و پروژه توليد فولاد آلياژي خاتم (يزد1) در حال پيگيري است.
به گفته وی هدف اصلي پروژه‌هاي توسعه زير سقفي، توسعه فولادسازي است، به‌طوري كه با اضافه کردن يك كوره قوس الكتريكي 40 تن، يك كوره پاتيلي 40 تن و خط ريخته‌گري مداوم 4 شاخه بيلت ظرفيت توليد فولاد خام با تركيب توليد شده به ميزان 200 هزار تن افزايش می‌یابد که این میزان رشد طي سال‌جاری محقق خواهد شد.
رامین کیهان درخصوص طرح فولاد آلياژي خاتم (یزد1) نیز اظهار كرد: این پروژه به‌منظور توليد سالانه 700 هزار تن فولاد مذاب براي توليد شمش‌هاي آلياژي در چهار گروه: فولاد‌هاي آلياژ كربني، آلياژ متوسط، كم آلياژ، ميكرو آلياژ و شمش‌هاي فولاد كربني در سه گروه: شمش تجاري صنعتي، سخت شونده سطحي و شمش كربني عمليات حرارت پذير در مجاورت شركت فولاد آلياژي ايران احداث خواهد شد. 
وی اهم اقدامات انجام شده شرکت فولاد آلیاژی در سال 92 را برشمرد و افزود: استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای اولین بار در شرکت، جذب 5 مشتری جدید صادراتی، جذب مشتریان صنایع معدنی و ارائه محصولات مورد نیاز نظیر گلوله‌های مصرفی، جذب مشتریان فعال در زمینه صنایع ریلی، برق و نیروگاهی، انتخاب شده به عنوان صادرکننده نمونه، فروش فولاد ویژه XC52 جهت تولید انواع لوله‌های بدون درز، انتقال گاز ترش و قطع وابستگی این صنعت به محصولات صادراتی، 
فروش فولاد‌های آجدار آلیاژی برای ساخت انکر بولت آسمان خراش‌ها و میخکاری سقف معادن ازجمله اقدامات جدیدی بود که در این شرکت انجام شد.


 دستاوردها و افتخارات شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال1392:
1. افتتاح، راه‌اندازی و بهره‌برداری از خط دوم ریخته گری چهار شاخه (21 بهمن 92)
2. راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه سنگ زنی بیلت (در عرصه بومی‌سازی صنعت) (14/08/92)
3. تولید تسمه 9×110 میلی‌متر برای اولین بار در کارخانه نورد سبک (15 اسفند 92)
4. دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت  (19/12/92)
5. دریافت لوح تقدیر و تندیس واحد نمونه صنعتی کشور از وزارت صنعت، معدن وتجارت (10/04/92)
6. دریافت گواهی تضمین کیفیت محصول و برند برتر از کنفرانس بانیان مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش (12/11/92)
7. انتخاب شرکت به‌عنوان صادرکننده نمونه سال 92 استانی برای چندمین سال متوالی
در اين مجمع همچنين روزنامه «دنياي‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمي شركت انتخاب شد و موسسه حسابرسي و خدمات مالي رهبين به‌عنوان حسابرس رسمي شركت از سوي سهامداران برگزيده شد.






تصاویر
  • سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها