Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نعمت‌زاده: مسئول وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد دولت قبل است
 

نعمت‌زاده: مسئول وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد دولت قبل است

ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 | Article Rating
محمد رضا نعمت‌زاده در واکنش به سوال حسن کامران مبنی بر علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنها و یا دیرکردهای غیر قابل توجیه گفت: در ماه هفتم سال 1391 دولت وقت تصمیم گرفت صندوق‌های بازنشستگی را در هم ادغام کند و صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد کشور از وزارت صنعت و معدن و تجارت منتزع و به وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی الحاق شد.

 نعمت‌زاده افزود: دولت وقت تصمیم به تجمیع صندوق های بازنشستگی گرفت ولی در عمل تا پایان دولت دهم این اتفاق نیفتاد و این مساله موجب بروز مشکلاتی برای بازنشستگان فولاد شد.

وی ادامه داد: وقتی دولت جدید کارش را آغاز کرد پنج ماه حقوق نگرفته بودند. وزیر کار با وزرای اقتصاد و صنعت و سازمان خصوصی سازی دولت یازدهم جلسه‌ی مشترک برگزار کردند و در تصمیمی موانع و اشکالات ادغام صندوق‌های بازنشستگی بررسی و رفع شد و تصویب نامه‌ی مهر ماه 1392 این مشکل را حل کرد. بدین ترتیب وزارت تعاون به اتفاق سازمان خصوصی سازی متولی اجرای قانون ادغام صندوق‌های بازنشستگی و الحاق آن به وزارت تعاون شدند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: بنده نه ماه هفتم سال 1391 و نه هم اکنون مسئول پاسخ به این سوال نیستم و نمی‌دانم چرا سوالی که در ماه هشتم سال 1392 پاسخ دادم مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفته است. هیات رئیسه باید به این مساله رسیدگی کند. این سوال ربطی به بنده و وزارت صنعت و معدن و تجارت دولت یازدهم ندارد. بر اساس گفته‌ی وزیر تعاون تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری حساب و کتاب بازنشستگان به روز شد و پس از رفع محدودیت‌های مالی پرداخت‌ها انجام می‌شود.

وی متذکر شد: وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی به بنده یاد آورشد که به شما بگویم سوال ربطی به وزیر صنعت ندارد بلکه وزیر تعاون باید پاسخگوی آن باشد. نعمت‌زاده بخش های صنعت و تجارت را تا 40 درصد در تولید ناخالص کشور دخیل دانست و افزود: وضعیت تعطیلی صنایع و معادن با کمک مجلس در حال ساماندهی است. ان شاء الله تا آخر تیر ماه بسته دولت برای خروج از رکود نهایی می‌شود. در حال حاضر از 80 هزار واحد صنایع کوچک حدود 14 هزار واحد تعطیل است و حدود 20 هزار واحد نیز با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می‌کند.

نعمت‌زاده تامین سرمایه در گردش واحدهای کوچک اقتصادی را موجب رفع مشکلات عدیده‌ی آنان دانست و افزود: در دیدار مشترک دولت و مجلس، رئیس مجلس قول همراهی برای رفع مشکلات بخش تولید صنعت و تولید را داد. ما نیز پس از خدا امیدمان به شماست.

وی گفت، رشد منفی صنعت درحال حاضر مثبت شده است ولی همچنان صنایع کشور در رکود به سر می‌برد .

وزیر صنعت و معدن و تجارت در بخش دوم توضیحاتش مسئول وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد کشور را دولت قبل دانست و افزود: یادآور می‌شوم تصمیم به انتزاع صندوق بازنشستگی صنعت فولاد از وزارت صنعت و معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مهر ماه 1391 مصوب شد و با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول وقت، ابلاغ شد. بر اساس مصوبه 22 مهر 91 همه تعهدات و وظایف صندوق بازنشستگی صنعت فولاد وزارت صنعت ومعدن وتجارت منتزع و وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انتقال یافت. در مصوبه‌ی 25 بهمن 91 نیز موارد جدیدی به مصوبه‌ی مهر ماه افزوده شد.

وی از پرداخت 12 هزار و 500 میلیارد تومان توسط وزارت اقتصاد دولت یازدهم برای رفع مشکلات حقوقی بازنشستگان صنعت فولاد سخن گفت و افزود: صندوق بازنشستگان صنعت فولاد ماهی 90 تا 100 میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان پرداخت می‌کند. دولت نیز با اختصاص 12 هزار و500 میلیارد تومان به صورت یکجا از طریق سازمان خصوصی سازی اقدام کرد تا مشکل جابجایی مالکیت سهام متعلق به صندوق بازنشستگان صنعت فولاد رفع شود
تصاویر
  • نعمت‌زاده: مسئول وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد دولت قبل است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها