Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش صنعت
 

افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش صنعت

چهارشنبه، 25 تیر 1393 | Article Rating
وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه اقتصاد ما بانک‌محور است و سرمایه آن کفایت کار را نمی‌کند،‌ گفت: باید سرمایه بانک‌ها افزایش یابد و سهم تسهیلات طی یکی دو سال به 50 درصد افزایش یابد و سهم خدمات از تسهیلات کاهش یابد.
 محمدرضا نعمت‌زاده در نشست مشترک دولت و مجلس و بخش خصوصی که در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: صنایع کشور مانند بسیاری از بخش‌های دیگر یک‌ سری چالش‌های تاریخی، سنتی و نهادینه دارند که در یک جلسه حل نخواهد شد.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از تدوین استراتژی صنعتی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: پس از پایان نظرخواهی استراتژی صنعتی را ارائه خواهیم کرد.
وی به چالش‌های پیش‌آمده بر اثر تحریم‌ها،‌ تنگ‌نظری و مشکلات مدیریتی، عدم تخصیص درست منابع در سال‌های 90 تا 92 اشاره کرد و افزود: صنایعی که تا 2 سال پیش معوقه نداشتند به دلیل شرایط پیش‌آمده دچار مشکلات مالی شدند.
نعمت‌زاده تصریح کرد: پیشنهادات وزارت صنعت و معدن درخصوص خروج تولید از حالت رکود در نشست مشترکی با مشاوران رئیس جمهور فردا نهایی خواهد شد.
وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه برای رفع خروج واحدهای تولیدی از رکود، پیشنهاد کردیم سیاست‌های ما در جهت مصرف منابع مالی و صنایع با ارزش افزوده بیشتر و صادراتی بودن محصولات تولیدی چگونه باشد، گفت: 2 هزار میلیارد تومان از صنعت خودرو به خودش در این چند ماه تزریق کردیم که در نتیجه تولید آن 90 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و قطعه‌سازان توانستند 20 هزار نیروی جدید جذب کنند.
به گزارش خانه ملت، وی افزود: اقتصاد ما بانک‌محور است و سرمایه آن کفایت کار را نمی‌کند،‌ از این‌رو باید سرمایه بانک‌ها افزایش یابد و سهم تسهیلات طی یکی دو سال به 50 درصد افزایش یابد و سهم خدمات از تسهیلات کاهش یابد.
این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه ما نمی‌گوییم به تمام صنایع کوچک وام داده شود، تصریح کرد: ما گفتیم به 20 درصد واحدهای صنایع کوچک اگر 10 هزار میلیارد تومان تزریق شود بیش از 100 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
تصاویر
  • افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش صنعت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها