Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ظرفيت توليد فولاد خراسان به 2 ميليون تن مي رسد
 

ظرفيت توليد فولاد خراسان به 2 ميليون تن مي رسد

یکشنبه، 12 مرداد 1393 | Article Rating
مدير عامل شركت فولاد خراسان گفت: ظرفيت توليد اين مجتمع تا پايان سال 96، به 2 ميليون تن مي رسد.

«سيد حسين احمدي»  با اعلام اين خبر، افزود: مجتمع فولاد خراسان در راستاي چشم انداز 20 ساله كشور و ايجاد ظرفيت 55 ميليون فولاد، استراتژي افزايش ظرفيت و توليد فولاد را تعريف كرده و تلاش دارد تا پايان سال 96، به ظرفيت توليد 2 ميليون تن فولاد خام و در سال 1404 به 5 ميليون تن فولاد خام دست يابد.
وي با بيان اينكه يكي از رويكردهاي منحصر به فرد شركت فولاد خراسان كه بر پايه شناخت و تجارب مديران صنعت فولاد كشور اتخاذ شده، طراحي و ايجاد زنجيره واحدهاي توليدي از انتهاي خط توليد به ابتدا (Back Integration) بوده است، اظهار داشت: طولاني شدن زمان اجراي طرح، تامين نشدن منابع مالي و ريسك هاي مترتب برآن، لزوم اشتغال زايي سريع و عرضه نياز بازار، مديران را بر آن داشت كه از اين رويكرد در سرمايه گذاري و توسعه فعاليت ها استفاده كنند.
وي ادامه داد: اين شركت با هدف تكميل زنجيره توليد و اتصال به معدن سنگ آهن، طرح هاي توسعه اي را به اجرا گذاشته است كه از جمله اين طرح ها، احداث كارخانه فولادسازي 2 است كه عمليات اجرايي آن از اول مهر 89 شروع شده و تا پايان سال 93 به پايان مي رسد. ظرفيت توليد سالانه اين كارخانه، 720 هزار تن شمش فولاد بوده و سرمايه گذاري ريالي و ارزي مورد نياز آن به ترتيب 1950 ميليارد ريال و 73 ميليون يورو است. مدير عامل شركت فولاد خراسان با اشاره به اجراي طرح 2.5 ميليون تني كارخانه گندله سازي در اين مجتمع گفت: عمليات اجرايي اين طرح در آبان سال 90 آغاز و پيش بيني شده در بهمن سال 93 به مرحله راه اندازي برسد. ميزان سرمايه مورد نياز، 2200 ميليارد ريال و 43 ميليون يورو است.
وي در ادامه گفت: عمليات زير بنايي و اجرايي طرح احداث كارخانه كنسانتره نيز با ظرفيت 2.5 (البته با زير ساخت 5 ميليون تن) نيز به منظور تامين مواد اوليه كارخانه گندله سازي در ارديبهشت سال 91 آغاز شده است.

تصاویر
  • ظرفيت توليد فولاد خراسان به 2 ميليون تن مي رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها