Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نگاهی به بازارهای فولاد در هفته ای که گذشت
 

نگاهی به بازارهای فولاد در هفته ای که گذشت

یکشنبه، 12 مرداد 1393 | Article Rating

هفته گذشته با توجه به تعطیلات تابستانی اروپا، رکود خرید در چین و ثبات بازار امریکا، بازارهای جهانی فولاد همچنان جو ساکتی داشتند. کارخانه ها به امید رونق بازار در پایان سال و افزایش خرید ها پس از تابستان نشسته اند و گزارشات صندوق بین المللی پول و ورلد بانک از پیش بینی کاهش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سطح جهان برای آن ها ناامید کننده است.

در بازار سنگ آهن تقاضای پایین فولاد و موجودی بالای سنگ آهن در بنادر چین همچنان بازار را نگران نگه داشته و هفته گذشته نیز نوساناتی مشاهده شد.

هفته پایانی جولای بازار میلگرد چین نیز نسبتا ساکت بود چرا که بازار مسکن این کشور راکد است و تقاضای فولاد ساختمانی پایین. عوامل فصلی خرید ها را محدودتر کرده است. ولی اگر ماه جاری خرید ها بهتر شود موجودی کم بازار به بهبود جو آن کمک می کند. ماه های اخیر صادرات ورق گرم چین افزایش داشته و همین امر از افت قیمت شدید در بازار داخلی جلوگیری کرده است. آخرین قیمت 467 تا 470 دلار هر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است.

در بازار اروپا همه منتظر افزایش خرید ها پس از تعطیلات تابستان نشسته اند و شاید در اکتبر قیمت را 10 تا 20 یورو هر تن بالا ببرند. در بازار ورق امریکا هفته با ثباتی سپری شد و ورق گرم 675 تا 685 دلار هر شورت تن درب کارخانه بود.

در بازار قراضه نیز در ترکیه قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 معادل 2 دلار رشد داشته به 376 دلار هر تن سی اف آر رسید. با توجه به افت عرضه اروپا به دلیل تعطیلات تابستانی، احتمال تداوم این روند زیاد است.  

تصاویر
  • نگاهی به بازارهای فولاد در هفته ای که گذشت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها