Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرمايه بانك صنعت ومعدن بايد افزايش يابد
 

سرمايه بانك صنعت ومعدن بايد افزايش يابد

دوشنبه، 13 مرداد 1393 | Article Rating
وزیرصنعت ، معدن و تجارت گفت: عملكرد بانك صنعت ومعدن را در ابعاد توسعه ای و تخصصی مطلوب است و دولت آمادگی كامل دارد تا زمینه افزایش سرمایه این بانك را فراهم آورد.

« مهندس محمد رضا نعمت زاده » در نشست مجمع عمومی سالیانه بانك صنعت ومعدن با بيان اين مطلب ، افزود : از آندسته سپرده‌گذارهاي صندوق توسعه ملی در بانك صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن  نيزحمایت مي شود.
در ادامه اين جلسه « علي اشرف افخمی » مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در سال ١٣٩٢ مبلغ مصوب جهت پرداخت به طرح های صنعتی با ١٤٩ درصد رشد از حدود ٦٩ هزارمیلیارد ریال در سال ١٣٩١ به ١٧٢ هزار میلیارد ریال رسیده است .
به گفته افخمي ؛ میزان تسهیلات پرداختی درمدت یاد شده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢٦ درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیرعامل بانك صنعت ومعدن تصریح كرد : در سال ١٣٩٢ تعداد ٢١٢ طرح با مشاركت بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است كه برای به بهره برداری رسیدن آنها حدود ٢٦ هزارمیلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است .
افخمی در ادامه گفت: با به بهره برداری رسیدن این طرح ها كه نقش چشمگیری در محرومیت زدایی از نقاط مختلف كشور داشته است برای حدود ٧ هزارو٩٠٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بانك صنعت و معدن در سال ١٣٩٢ موفق شد با استفاده از خط اعتباری چین در تأمین مالی طرح های زیربنایی كشور نقش مهمی ایفا كند.
مديرعامل بانك صنعت ومعدن افزود : از جمله این طرحها می‌توان به فولاد میانه با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٧٠٠ نفر، فولاد قائنات با ظرفیت ٨٠٠ هزارتن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر و فولاد سپید دشت با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر اشاره كرد.
افخمی تصریح كرد : این بانك در سال ١٣٩٢ مبلغ ١٣ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی را برای ٥٥١ طرح صنعتی و حدود ٧ میلیارد دلار تسهیلات ارزی را برای ٣٠٢ طرح صنعتی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسانده است.
وي در پايان گفت: در این مدت مبلغ حدود چهارهزارو ٦٠٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و مبلغ ١٤ هزار میلیارد ریال مـعادل ریالی تسهـیلات ارزی از مـحل این صنـدوق به طـرح های صنعتی پرداخت شده و مبلغ دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار اعتبار برای طرح های مزبور گشایش شده است.

تصاویر
  • سرمايه بانك صنعت ومعدن بايد افزايش يابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها