Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
جزییات برنامه‌های حمایتی برای افزایش بهره‌وری انرژی صنایع
 

جزییات برنامه‌های حمایتی برای افزایش بهره‌وری انرژی صنایع

شنبه، 18 مرداد 1393 | Article Rating
مدیر دفتر برنامه‌ریزی سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) جزییات برنامه‌های این سازمان برای حمایت از صنایع در راستای افزایش بهره‌وری انرژی را تشریح کرد.

محمدتقی زیاری اظهار داشت: به‌منظور اجرای راهکارهای صرفه‌جویی در بخش صنایع و کشاورزی، حدود 50 میلیارد ریال در سال 93 درنظر گرفته شده است که در قالب طرح یارانه سود تسهیلات به این بخش پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از تواید لوازم پربازده، 85 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است که بخشی از آن به‌دلیل اهمیت بار سرمایشی و پیک‌سایی به حمایت از تولید مبردهای بازده بالا اختصاص می‌یابد و امیدواریم این رقم‌ها از سوی دولت به‌طور کامل تخصیص یابد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش و آگاه‌سازی در ابعاد عمومی و تخصصی، گفت: به‌منظور اجرای طرح‌های آموزش و آگاه‌سازی 30 میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی سابا درنظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: صنایع و تولیدکنندگان لوازم پربازده می‌توانند با ارایه طرح‌های بهینه‌سازی و متناسب با نوع طرح، هزینه و میزان افزایش بهره‌وری انرژی از این تسهیلات استفاده کنند.
زیاری با اشاره به پیگیری برخی سیاست‌های تشویقی مالیاتی برای تولیدکنندگان لوازم الکتریکی با بازده بالا، گفت: یکی از سیاست‌های کلان بخش برق و انرژی این است که اجناس کم‌مصرف وارداتی که نمونه مشابه داخلی نداشته باشد، از معافیت گمرکی و تولیدکنندگان لوازم الکتریکی داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه تحقق سیاست‌های بهینه‌سازی نیازمند افزایش سهم انرژی در سبد خانوار است، تاکید کرد: افزایش نرخ انرژی خود به‌تنهایی ملاک نیست و سهم انرژی در سبد خانوار مدنظر است چراکه ممکن است همزمان با افزایش بهای انرژی، سایر نرخ‌ها افزایش یابد و نسبت هزینه انرژی مصرفی به سایر کالاهای مصرفی تغییر نکند.
زیاری تصریح کرد: با تعرفه‌گذاری مناسب، مصرف‌کننده به کاهش مصرف انرژی خود ترغیب می‌شود که این به پیک‌سایی و کاهش پیک مصرف کمک می‌کند.


تصاویر
  • جزییات برنامه‌های حمایتی برای افزایش بهره‌وری انرژی صنایع
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها