Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 سیمان و فولاد در انبارهای کشور دپو شده است
 

سیمان و فولاد در انبارهای کشور دپو شده است

چهارشنبه، 22 مرداد 1393 | Article Rating
معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رکود پروژه‌های عمرانی موجب دپوی فولاد و سیمان در کشور شد،گفت: الآن در شرایطی نیستیم که سرریز منابع نفتی داشته باشیم و آن را به صندوق توسعه واریز کنیم هرچند دراین‌مدت وجوهی را واریز کردیم.

نوبخت در نشست تخصصی اقتصاد کلان در حاشیه همایش خروج از رکود در پاسخ به سؤالات مطرح شده مبنی بر طولانی بودن دوره مبارزه با رکود اظهار داشت: ما تورم و رکود را برای یک دوره بلندمدت مورد توجه قرار دادیم اما برای دوساله 93 و 94 هم باید برنامه کوتاه‌مدتی داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه این بسته پیش‌برنامه‌ای برای برنامه ششم است، تصریح کرد: ما فرصت زیادی نداریم، روزهای طلایی از اقتصاد ایران گذشت و الآن باید از هر فرصتی برای ارائه برنامه استفاده کنیم.

وی به سیاست‌های بودجه‌ای دولت در بسته خروج از رکود اشاره و اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد همه تخصیص‌های دارایی‌های سرمایه‌ای انجام شود.

نوبخت ضمن اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی 84.9 درصد اختصاص یافته است، گفت: برای تملک دارایی‌های سرمایه و طرحهای شماره یک 64 درصد تخصیص دادیم اما اگر رها می‌شدیم این پول را هم مجبور بودیم به حقوق و ... بدهیم.

وی ادامه داد: فعال شدن طرحهای عمرانی نیمه‌تمام می‌تواند باعث شود تا کالاهای دپوشده در کارخانه‌های فولاد و سیمان مورد استفاده قرار گیرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین ضمن بیان توضیحاتی درباره استفاده از منابع صندوق توسعه ملی افزود: ما الآن در شرایطی نیستیم که سرریزی از منابع نفتی داشته باشیم و آن را به صندوق توسعه واریز کنیم هرچند در این مدت وجوهی را واریز کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور با اعلام "بیش از 10 میلیارد دلار برای بخش کشاورزی در سال جاری بودجه اختصاص داده‌ایم" گفت: من قبول دارم که اگر تحریک تقاضا شود می‌تواند منجر به تورم شود مشروط به اینکه تحریک تقاضا از سمت هزینه‌های جاری باشد.


تصاویر
  •  سیمان و فولاد در انبارهای کشور دپو شده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها