Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید‌کنندگان در کشور مهجور مانده‌اند
 

تولید‌کنندگان در کشور مهجور مانده‌اند

شنبه، 25 مرداد 1393 | Article Rating
بهمن قاسمی، مدیرعامل آریان فولاد نیز با اشاره به رکود حاکم بر بازار فولاد کشور، معتقد است: با توجه به وابستگی کشور به درآمد نفتی، متاسفانه گاهي نیازی به تولید احساس نمی‌شود.

وی با توجه به بازار نابسامان فولاد افزود: در مجموع آن‌گونه که انتظار می‌رود ديدگاه واحدی در کشور در خصوص روش‌هاي حمایت از تولید وجود ندارد از این رو شاهد برخی بی انضباطی‌ها در زمینه شمش فولاد هستیم.

مدیرعامل آریان فولاد تصریح کرد: به رغم نبود تقاضا اما همچنان قیمت آهن اسفنجی بالا نگه داشته می‌شود تا آنجایی که برخی برای آنکه قیمت‌های داخلی کاهش نیابد، حاضرند به نصف قیمت به خارج از کشور صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌ طور مثال سازمان امور مالیاتی معتقد است که هر کیلو میلگرد با 180 تومان حاشیه سود همراه است، این درحالی است که تولید‌کننده در شرایط کنونی بازار تنها از10 درصد سود برخوردار است که به ازای آن هم باید مبالغ هنگفتی مالیات پرداخت کند، حال سوال ما این است که این سازمان این میزان سود به ازای هر کیلو میلگرد را براساس جدول ضرایب خود چگونه محاسبه کرده است؟

قاسمی با بیان اینکه بازار فولاد کشور طی ماه‌های آتی مثبت ارزیابی نمی‌شود، گفت: با توجه به انحصار موجود در بازار شمش و نیاز تولید‌کنندگان بخش خصوصی به مواد اولیه، روند کنونی حاکم بر این بازار برای آینده نیز قابل تصور است.

وی با اشاره به فروش اعتباری (نسیه) برخی شرکت‌ها در بورس کالا با سود 2 درصدی گفت: سود یکی از این شرکت‌ها از محل فروش نسیه معادل 70 میلیارد تومان برآورد شده که در واقع این شرکت نقش یک بانک را ایفا می‌کند.

مدیر‌عامل آریان فولاد معتقد است، حتی با تزریق بودجه‌های عمرانی بازار مصرف بهبود نخواهد یافت چراکه بخش تولید از پشتوانه دولتی برخوردار نیست.

وی در خصوص کاهش نرخ تورم در کشور در بخش‌های مختلف تصریح کرد: به عقیده من در واقع تاکنون کاهش تورم به قیمت کاهش فعالیت و حتی تعطیلی بخش‌های مختلف محقق شده که در شرایط عمیق‌تر شدن رکود برخی صنایع شاید به منزله کاهش واقعی تورم نباشد.

قاسمی با بیان اینکه تنها با 10 درصد ظرفیت تولید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده و هزینه تولید واحدهای تولیدی فولاد نسبت به سال گذشته 3 برابر شده، از این رو بسیاری از کارخانه‌ها یا نسبت به کاهش تولید اقدام کرده یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

مدیرعامل آریان فولاد درخصوص وضعیت بازارهای صادراتی پس از آزاد‌سازی صادرات فولاد افزود: اغلب واحدها با کمبود نقدینگی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود مواجهند و برای عرضه در بازار داخل مشکل دارند چه برسد به عرضه در بازارهای صادراتی.

وی همچنین نسبت به مشکلات گشایش ال سی از سوی بانک مرکزی و پرداخت بهره‌های بانکی در بخش تولید فولاد انتقاد و خاطرنشان کرد: تولید با توجه به شرایط کنونی بسیار مشکل شده است.
تصاویر
  • تولید‌کنندگان در کشور مهجور مانده‌اند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها