Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راه‌اندازی پروژه‌های راکد اولویت دولت یازدهم
 

راه‌اندازی پروژه‌های راکد اولویت دولت یازدهم

دوشنبه، 27 مرداد 1393 | Article Rating
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای راه‌اندازی پروژه‌های راکد، گفت: باید روند جهشی برای توسعه در پیش بگیریم تا بتوانیم به اهداف افق 1404 دست پیدا کنیم.

مهدی کرباسیان در مراسم انعقاد قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان با اشاره به توجه ویژه دولت به مقوله توسعه افزود: طی یک سال اخیر در تمام حوزه ها اقدامات بزرگی صورت گرفته و دولت کوشیده است تا در تمام حوزه ها شفاف عمل کند.

وی اضافه کرد: کشور از مزیت گاز برخوردار است که نه تنها می توانیم از این مزیت در توسعه صنایع بهره ببریم بلکه می توانیم صادرات نیز داشته باشیم.

کرباسیان با بیان اینکه آب و برق مبانی توسعه به شمار می‌روند، اظهار داشت: بزرگترین معضل صنایع معدنی تامین آب و برق موردنیاز است و جزو گلوگاه‌های این بخش محسوب می‌شوند.

قرارداد سه جانبه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان به ارزش 285 میلیون یورو به امضا مدیران عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گروه نیروگاهی کرمانیان و گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این مراسم گفت: این شرکت به عنوان مصرف کننده برق ترجیح می دهد برق مورد نیاز خود را از طریق دستگاه های رسمی نظیر وزارت نیرو و شرکت های خصوصی فعال در این عرصه تامین کند.

احمد مرادعلیزاده افزود: با احداث این نیروگاه نه تنها برق منطقه تامین خواهد شد بلکه مازاد آن نیز در شبکه سراسری سایر واحدها استفاده شود.

مدیرعامل گروه مپنا نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهای سازنده تجهیزات نیروگاهی در دنیا است، گفت: 100 درصد تجهیزات پروژه نیروگاهی سیرجان تولید داخل و با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان کشورمان خواهد بود.

عباس علی آبادی افزود: انرژی به صورت عام و برق به صورت خاص از جمله مزیت های کشورمان برای سرمایه گذاری در صنایع انرژی بر است.

وی با بیان اینکه گروه مپنا آمادگی تولید توربین های بزرگ مقیاس 300 مگاوات و بالاتر را دارد، اظهار داشت: به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در صنایع باید تولید همزمان برق و آب در کنار دریا و انتقال آن به مناطق مرکزی مانند کرمان را به شکل جدی دنبال کنیم.

یادآوری می‌شود؛ ظرفیت اسمی این پروژه 492 مگاوات و قابل توسعه تا یک هزار مگاوات است که شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت نیروگاهی کرمانیان و گروه مپنا به ترتیب کارفرما، سرمایه گذار و پیمانکار آن هستند.

تصاویر
  • راه‌اندازی پروژه‌های راکد اولویت دولت یازدهم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها