Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تولید ۷.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

چهارشنبه، 12 شهریور 1393 | Article Rating
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به استان بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با روند تولید برق این نیروگاه آشنا شد.

 علی لاریجانی در ادامه سفر به بوشهر دقایقی پیش وارد نیروگاه اتمی بوشهر شد و ضمن بازدید از تأسیسات این نیروگاه با روند تولید برق آشنا شد.

محمود جعفری، مجری طرح اتمی نیروگاه بوشهر در این بازدید با اشاره به اینکه از سال 90 سوختگیری در نیروگاه اتمی بوشهر انجام شد، اظهار کرد: 12 شهریورماه 1390 تولید برق در نیروگاه اتمی آغاز و به شبکه سراسری متصل شد.

وی با بیان اینکه از شهریور سال 1391 ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر به 100 درصد رسید، تصریح کرد: سال 1392 نیروگاه اتمی بوشهر تحویل بهره برداران کشور شد و اکنون 7.5 میلیارد کیلووات ساعت تاکنون در این نیروگاه تولید شده است.

مجری طرح اتمی نیروگاه بوشهر با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر نیروی متخصص در نیروگاه اتمی بوشهر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و تولید یک هزار مگاوات برق سالانه 8.5 میلیون بشکه نفت خام و شش میلیون مترمکعب گاز ذخیره سازی و صرفه جویی می‌شود.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه جدید در بوشهر افزود: هر واحد نیروگاه اتمی در بوشهر با 5 میلیارد یورو ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات نیروگاه اتمی بوشهر تأکید کرد: هزینه نیروگاه اتمی بوشهر سالانه افزون بر 35 میلیارد تومان است که لازم است اعتبارات نیروگاه اتمی بوشهر افزایش یابد.

مجری طرح اتمی نیروگاه بوشهر گفت: هزینه تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر سالانه 40 میلیون دلار است و در سال آینده نیروگاه اتمی بوشهر تعمیرات اساسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چهار سال یکبار تعمیرات اساسی در نیروگاه اتمی بوشهر انجام می‌شود، گفت: این درحالی است که تعمیرات معمولی و رفع مشکلات به طور مستمر انجام می‌شود.

جعفری از اهدای 16 شهید در بمباران رژیم بعثی به نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: در جریان جنگ تحمیلی و حتی یک روز پس از انعقاد قطعنامه بمباران در نیروگاه ادامه داشت به گونه‌ای که 16 نفر جان خود را از دست دادند و شهید شدند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها