Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کنسانتره‌سازی‌های سنگان مشکل کمبود آب دارند
 

کنسانتره‌سازی‌های سنگان مشکل کمبود آب دارند

یکشنبه، 16 شهریور 1393 | Article Rating
رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان اینکه در حالی احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی سنگان خواف پیگیری می شود که به موضوع تامین آب مورد نیاز کارخانه توجه نمی شود، گفت: اگر بخواهند مسئله تامین آب کارخانه های فرآوری مواد معدنی سنگان خواف را با استفاده از آب کشاورزی منطقه حل کنند، کشاورزان با مشکل روبرو می شوند.

داریوش اسماعیلی با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی گفت: کشور با مشکل بیکاری روبرو شده این در حالی است که ازظرفیت بسیاربالایی در بخش مواد معدنی برخوردار هستیم بنابراین باید با احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی زمینه استفاده بهینه از مواد معدنی و اشتغال زایی را فراهم کرد.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس تصریح کرد: مسئولان بخش صنایع معدنی باید احداث کارخانه های کنسانتره آهن و گندله سازی را برای جلوگیری از خام فروشی در دستور کار قرار دهند البته برای فرآوری مواد معدنی و جلو گیری از خام فروشی نباید بصورت احساسی تصمیم گرفت و سریعا از ادامه کل صادرات مواد خام معدنی کشور جلوگیری کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی باید وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی جوانب را در نظر بگیرد، به طور مثال به موضوع تامین آب مورد نیاز کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان خواف توجه نشده، این در حالی است که اگر این مشکل حل نشود و بخواهند آب مورد نیاز را از آب کشاورزی این مناطق تامین کنند بخش کشاورزی این شهرستان با مشکلات جدی روبرو می شود.

وی درباره راهکارهای افزایش کارخانه های فرآوری مواد معدنی در کشور گفت: برای احداث کارخانه های فرآوری باید مطالعات کارشناسی انجام داد و همچنین زمینه جذب سرمایه گذار را نیز در این بخش فراهم کرد.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر کشور چین قیمت خرید بسیاری از مواد معدنی کشور را تعیین می کنند این در حالی است که باید به این موضوع رسیدگی شود تا کشور از این بابت متضرر نشود.

تصاویر
  • کنسانتره‌سازی‌های سنگان مشکل کمبود آب دارند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها