Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دعوت از روسیه برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران
 

دعوت از روسیه برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران

چهارشنبه، 19 شهریور 1393 | Article Rating
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران با داشتن ۶۰ میلیارد تن ذخایر از ۶۸ ماده معدنی در شمار ۱۰ کشور برتر ذخایر معدنی است.

محسن جلال پور در سمینار مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: هر دو کشور از ذخایر معدنی و هیدروکربنی عظیمی برخوردار هستند که امروز از یک روش غیرشرافت‌مندانه رقابت تجاری یعنی "تحریم غیرقانونی" رنج می‌برند.

وی ادامه داد: ایران می‌تواند خریدار بهتری برای کالاهای با مزیت روسی همچون سلاح، تجهیزات نیروگاهی، فولاد، چوب، کاغذ و ماشین‌آلات باشد. این که تجارت فعلی دو اقتصاد بزرگ همسایه و دوست به زحمت به رقم ناچیز 1.6 میلیارد دلار می‌رسد، نشان می‌دهد که خوب کار نکرده‌ایم.

جلالپور معدن را عرصه دیگری از زمینه‌های فعالیت ایران و روسیه ذکر کرد و گفت: روسها از لحاظ ذخایر معدنی موقعیت ویژه‌ای دارند، همچنین ایران نیز یک بهشت غنی و معدنی است.

وی افزود: ایران با 60 میلیارد تن ذخیره از 68 نوع، 3 درصد معادن جهان را دارد و جزو 10 کشور برتر است، اما کمتر از 10 درصد سطح کشور اکتشاف و فعال سازی شده است. بخش بزرگ فعالیت ما بر آهن، مس، سنگ ساختمانی و خاکهای صنعتی است و از طرفی دولت مایل است، این بخش را واگذار کند که می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از جمله روسیه باشد.

تصاویر
  • دعوت از روسیه برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها