Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

یکشنبه، 30 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۸ دلار و ۳۹ سنت در پایان معاملات رسید.

در حالی که افزایش ارزش دلار بر قیمت کالاها اثر گذاشته است، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز پس از افزایش حجم ذخایر نفت آمریکا برای سومین روز متوالی کاهش یافت. قیمت نفت برنت به دلیل ریسک های موجود در بخش عرضه افزایش داشت.
بر اساس اعلام اداره انرژی آمریکا، حجم ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای اولین بار از 8 اوت تاکنون کاهش یافت. در حالی که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره نزدیک تر شده، ارزش دلار افزایش یافته است. پس از مطرح شدن احتمال کاهش تولید اوپک، نفت برنت، شکاف قیمتی خود با نفت خام آمریکا را افزایش داده است.
جین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت نفت به دلیل فزونی عرضه همچنان تحت فشار است.» وی افزود: «دلار نیز دیگر عامل وارد کننده فشار بر نفت است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل درماه اکتبر، در پایان معاملات دیروز بازار نیویورک با 66 سنت، معادل 0.7 درصد کاهش به 92 دلار و 41 سنت رسید. حجم معاملات انجام شده در این بازار حدود 5.8 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته 14 سنت افزایش یافت و نوار کاهش قیمت در طی دو هفته گذشته را پاره کرد.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 69 سنت افزایش به 98 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 1.3 درصد رشد داشت. حجم معاملات انجام گرفته در این بازار 32 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. فاصله قیمت نفت برنت با نفت خام آمریکا، هر دو برای تحویل در ماه نوابر به 6 دلار و 72 سنت رسید.
بر اساس گزارش اداره انرژی آمریکا، عرضه نفت خام در آمریکا در یک هفته منتهی به 12 سپتامبر 3.67 میلیون بشکه افزایش یافت و به 362.3 میلیون بشکه رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها