Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش 350 درصدی واردات محصولات صادراتی
 

کاهش 350 درصدی واردات محصولات صادراتی

یکشنبه، 30 شهریور 1393 | Article Rating

آمار های ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی ازکاهش 350 درصدی واردات محصولات ساختمانی طی چهار سال اخیر می باشد.

احمد دنيانور،مديرعامل مجتمع فولاد جنوب در گفت و گو با چیلان گفت: سیاست های انقباضی در چندسال گذشته همراه با نوسانات شدید نرخ ارز، سبب گردیده فعالان اقتصادی برای تقلیل ریسک های احتمالی، منتظر شرایط بهبود و ثبات بمانند و همین مسئله سبب کاهش فعالیت بازار و نهایتا رکود گردیده است.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی با مشکلات عدیده ای از جمله هزینه های سنگین مواد اولیه، دستمزد کارگران، نرخ بالای بهره بانکی، عدم وجودنقدینگی و تحریم های سخت، در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و وعده های دولت نیزدر خصوص پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه ها تا این زمان که نیمی از سال، گذشته است هنوز پرداخت نشده و افزایش هزینه های تولید بار سنگین روی دوش صنعتگران راسنگین تر نموده است.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه گفت: طی چند سال گذشته تولیدکنندگان برای رفع نیاز خود به مواد اولیه، روی به طرح های توسعه ای آوردند و سرمایه های بی شماری به این سو برده شده است که بسیاری از این منابع تسهیلات بانکی بوده است و اکنون با وجود رکود و کاهش شدید نقدینگی و بالابودن نرخ سود بهره این تسهیلات، دیون این شرکت ها روز به روز بیشتر شده و بسیاری از این تولیدکنندگان که با وجود این شرایط در آستانه ورشکستگی و ضبط اموال هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه ویژه تیم اقتصادی دولت درایجاد رونق در بازار مسکن می تواند منجر به کاهش تدریجی رکود و بازگشت خریداران به بازار مسکن و به تبع آن 40 صنعت وابسته به صنایع ساختمانی از جمله صنعت  فولاد شود.

تصاویر
  • کاهش 350 درصدی واردات محصولات صادراتی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها