Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ما رانت‌خوار نیستیم
 

ما رانت‌خوار نیستیم

دوشنبه، 31 شهریور 1393 | Article Rating
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه اظهارات نادرستی درباره فعالان حوزه تولید و فروش سنگ آهن صورت گرفته اما این اظهارات نادرست است.

مهرداد اکبریان اظهار كرد: متاسفانه يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بدون تحقيق اتهاماتي را به روند برگزاري مزايده‌هاي فروش سنگ آهن وارد كرده است.

وي با بيان اينكه اتهام رانت‌خواري به برخي مزايده‌هاي فروش سنگ آهن وارد شده است، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه حضور عموم شرکتها در مزایده‌های فروش سنگ آهن آزاد است و تاکنون نیز به ویژه در معادن بزرگ تولیدکننده سنگ آهن دیده نشده که محدودیتی در روند برگزاری مزایده های فروش ایجاد شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران ادامه داد: نكته مهم آن است که قیمت فروش سنگ آهن در بسیاری از مزایده های برگزار شده نزدیک به قیمت های جهانی این محصول بوده است. اين موضوع اعتراض شرکتهای صادرکننده سنگ آهن را به دنبال داشته که به دلیل نزدیک بودن قیمت فروش سنگ آهن معادن بزرگ به قیمت‌های جهانی، حاشیه سود آنها كاهش يافته است.

وي افزود: در مقطعي به دليل تحريمها جابجایی وجوه حاصل از صادرات سنگ آهن از کانال هایی به غیر از کانال های رسمی سیستم بانکی صورت می‌گرفت، با این حال حساب و کتاب این وجوه به صورت شفاف در صورت حسابهای مالی شرکتها ثبت شده و قابل بررسی است.

اکبریان با بیان اینکه نباید بدون توجه به این واقعیات و به صورت کلی و بدون ارائه جزئیات و مستندات، فعالیت های یک صنعت بزرگ را زیر سوال برد، آن هم در شرایطی که تولیدکنندگان سنگ آهن در شرایط تحریم با فروش صادراتی در تامین ارز مورد نیاز کشور نقش داشته اند، تصريح كرد: قرار بود صادرکنندگان مواد معدنی از جمله سنگ آهن، ارز به دست آمده را صرف واردات تجهیزات طرح های توسعه کنند بنابراین معادن بزرگ سنگ آهن از جمله گل گهر، چادرملو و مرکزی ایران، تجهیزات مورد نیاز طرح های تولیدی و توسعه خود از جمله کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را با استفاده از ارز صادارتی تامین می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تصريح كرد: محدودیت های بانکی و تحریم ها در این حوزه و باز نبودن مسیر گشایش ال سی برای طرح های صنعتی و معدنی از یک طرف و کمبود ارز مرجع به منظور واردات کالاهای سرمایه ای از طرف دیگر موجب شد که شرکت هایی که طرح های توسعه ای برای تولید و اشتغال در دست دارند از ارز صادارتی برای تامین نیازهای خود استفاده کنند.

تصاویر
  • ما رانت‌خوار نیستیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها