Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش قیمت طلا امروز ادامه یافت

پنجشنبه، 03 مهر 1393 | Article Rating
کاهش قیمت طلا در روز پنجشنبه نیز ادامه داشت و به دلیل آمارهای قوی اقتصادی آمریکا و رسیدن دلار به بالاترین رقم در ۴ سال گذشته، به پایین ترین رقم از اوایل ژانویه تاکنون رسید. 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز،سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا شامل میزان سفارش کالاهای بادوام در ماه اوت، در اواخر امروز هستند تا میزان قدرت اقتصاد این کشور را بسنجند و حدس بزنند که فدرال رزرو چه زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد و چه بر سر ارزش دلار خواهد آمد. 

بازارها نگران اند که آمارهای قوی فدرال رزرو را متقاعد به افزایش زودهنگام نرخ بهره نماید، اقدامی که بر بازار دارایی هایی نظیر طلا تاثیر منفی خواهد داشت. 

ارزش سهام های آسیایی نیز به رغم افزایش روز گذشته شاخص ها وال استریت، کاهش داشت. 

تحلیلگران موسسه اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «بازارهای سهام به رغم زیان های اخیر، قوی بوده اند. این موجب می شود که سرمایه ها به سمت بازار طلا چرخش پیدا نکنند.» 

«افزایش بیشتر ارزش دلار یا شاخص های بازار بورس می تواند قیمت طلا را به زیر 1200 دلار برساند.» 

در این یادداشت همچنین اضافه شده است که تقاضای فیزیکی تاکنون مانع از رسیدن قیمت ها به پایین تر از این سطح روانی مهم (1200 دلار) شده است. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا از تقویت اندک و رسیدن به رقم 1210 دلار و 60 سنت، امروز در سطح 1208 دلار و 66 سنت قرار داشت. این رقم ها فاصله چندانی با پایین ترین رقم 8 ماه و نیم اخیر (1208 دلار و 36 سنت) که در اوایل این هفته به ثبت رسیده بود، نداشت. 

قیمت سایر فلزات گرانبها، اعم از نقره، پلاتین و پالادیوم نیز تحت تاثیر طلا و افزایش ارزش دلار بیش از یک درصد کاهش یافت.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها