Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولادسازان عامل گرانی مسکن شناخته شدند!
 

فولادسازان عامل گرانی مسکن شناخته شدند!

شنبه، 05 مهر 1393 | Article Rating
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی بررسی‌های زیادی انجام داده و مشخص شده علت گرانی مسکن فقط وجود دلالان نیست بلکه امروزه حتی کارخانه های فولاد هم وارد بازار مسکن شده‌اند

ایرج ندیمی در برنامه مناظره که به قیمت زمین و مسکن و نقش سوداگران در آن اختصاص داشت، گفت: ما در مجلس به عنوان نماینده مجلس و نه رئیس کمیسیون اقتصادی بررسی کردیم که اخذ مالیات بر عایدی زمین و مسکن مجلس با دلالی موافق نیست و باید این کار انجام گیرد اما مساله آن است که گرانی مسکن تنها مختص به دلالی نیست.

ندیمی در ادامه گفت: آیا واقعا اگر این مساله سوداگری و دلالی حل شود، مسکن ارزان می شود؟ مخالفت مجلس با اخذ مالیات بر عایدی مسکن برای کاهش فشارها بر مردم بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اصلا اگر این پول گرفته شود، کجا می رود؛ تصمیم مجلس در مورد اخذ مالیات بر عایدی زمین و مسکن آنی نبود. نمایندگان گفتند که اگر انجام شود، ممکن است رسانه ها موضع گیری خاص داشته باشند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در این باره بررسی های گسترده انجام داده است. ولی علت اصلی گرانی مسکن تنها دلالی نیست. موضوع مسکن در کلانشهرها با روستاها و شهرهای کوچک متفاوت است. متاسفانه در حال حاضر کارخانه هایی نظیر کارخانه های فولاد و پتروشیمی و بانکها هم در بازار مسکن وارد شده اند و این مشکل ساز شده است.

تصاویر
  • فولادسازان عامل گرانی مسکن شناخته شدند!
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

دوشنبه, 07 مهر,1393

امير همايون عشقي

سلام
كارخانجات فولاد اعم از دولتي و خصوصي اوضاع بدي دارند هر هفته
خبر ورشكستگي چند كارخانه ذوب يا نورد بخش خصوصي منتشر
ميشود. ذوب اهن اصفهان شمش ميفروشد بجاي محصول نهايي
، چطور ميتوان قبول كرد اين قشر در گراني مسكن سهيم هستند؟!
هر متر مربه مسكن ٥٠ كيلوگرم اهن مصرف ميكند يعني كمتر از يكصدهزار تومتن
درحالي كه متوسط قيمت هر متر آپارتمان در تهران چهار مليون تومان است.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها