Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

دوشنبه، 07 مهر 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی کاهش یافت و به ۹۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه به زیر 97 دلار رسید و به پایین ترین رقم 2 سال اخیر که هفته گذشته به دلیل آمارهای اقتصادی ضعیف چین و تقویت ارزش دلار آمریکا به ثبت رسیده بود، نزدیک شد.
پس از آنکه تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه نتوانست اختلالی در تولید نفت به وجود بیاورد، قیمت نفت برنت از 115 دلار در ماه ژوئن اکنون به زیر 98 دلار رسیده است. این در حالی است که نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا نیز رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 35 سنت کاهش به 96 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش بیش از یک دلاری در روز جمعه به دلیل آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، امروز 56 سنت کاهش یافت و به 92 دلار و 98 سنت رسید.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای مربوط به اقتصاد چین در پایان هفته گذشته تاثیری کاهشی بر تقاضا داشت و جهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در روز جمعه امروز منجر به برداشت سود توسط سرمایه گذاران شد.»
بر اساس آمارهای دولتی، درآمدهای صنعتی چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.6 درصد کاهش یافت، در حالی که میزان این درآمدها در ماه جولای 13.5 درصد افزایش یافته بود. نوسان در میزان صادرات، افت بازار مسکن و کاهش رشد سرمایه گذاری، از دیگر مشکلات پیش روی دومین اقتصاد بزرگ جهان است..
اما با توجه به اینکه ثبت سفارش کارخانجات بالا باقی مانده است، احتمالا بخش تولید چین در ماه سپتامبر تثبیت شده است.
قیمت دلار روز چهارشنبه یک رکورد جدید دیگر در طی 4 سال اخیر به ثبت رساند و بر بازار نفت که با دلار ارزش گذاری می شود، تاثیر منفی گذاشت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها