Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار رسید

شنبه، 12 مهر 1393 | Article Rating
پس از آنکه اعلام شد که کارفرمایان آمریکایی در ماه سپتامبر فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کرده اند و نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره افزایش یافت، قیمت طلا ۱.۸ درصد کاهش یافت و برای اولین بار در طی امسال به زیر ۱۲۰۰ دلار رسید.

قیمت طلا که در ماه مارس رشدی 16 درصدی را از ابتدای سال تجربه کرده بود، اکنون در آستانه ثبت اولین کاهش متوالی 2 ساله از سال 1998 تاکنون قرار گرفته است. قیمت فلز زرد در سال گذشته میلادی 28 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در طی 3 دهه اخیر بود.
شتاب گرفتن روند رشد اقتصادی آمریکا بدان معناست که سرمایه گذاران حتی پس از گسترش تحریم های آمریکا علیه روسیه و شدت گرفتن حملات به مواضع داعش تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند. افزایش نرخ بهره می تواند بیش از پیش جذابیت بازار طلا را کاهش دهد، زیرا فلز زرد به طور کلی تنها از طریق افزایش قیمت، سود عاید سرمایه گذاران می کند، در حالی که بالا رفتن ارزش دلار معمولا تقاضا برای خرید و ذخیره طلا را کاهش می دهد.
چارلی بیللو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تقویت آمار بازار کار آمریکا این طرز فکر را تقویت خواهد کرد که فدرال رزرو زودتر از موعد نرخ بهره را افزایش می دهد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 1.8 درصد کاهش به 1192 دلار و 20 سنت رسید که بیشترین کاهش قیمت یک روزه از ماه جولای تاکنون بود. قیمت نقره نیز به پایین ترین رقم از 2010 تاکنون رسید.
بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، افزایش 248 هزار فرصت شغلی در آمریکا پس از افزایش 180 هزار فرصت شغلی در ماه اوت اتفاق افتاد و بالاتر از پیش بینی های قبلی بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها