Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ابهام در سرنوشت طرحهاي فولادي استاني+گزارش حسابرس مستقل
 

ابهام در سرنوشت طرحهاي فولادي استاني+گزارش حسابرس مستقل

دوشنبه، 14 مهر 1393 | Article Rating
گزارش حسابرس مستقل درباره وضعيت مالي و عملكرد اجرايي طرح‌هاي فولادي استاني نشان مي‌دهد كه درصد پيشرفت فيزيكي اين طرح‌ها خصوصا واحدهاي فولادسازي، نسبت به مفروضا مندرج در گزارش توجيهي اقتصادي و مالي اوليه انحراف قابل ملاحظه‌اي داشته است و در دوره 6 ماهه مورد رسيدگي نيز اقدام موثري در اين خصوص صورت نگرفته، در نتيجه راه‌اندازي طرح‌هاي توليدي كه در سال 1389 و 1390 پيش‌بيني شده بود كماكان به مرحله بهره‌برداري نرسيده است.

موسسه كاشفان به عنوان حسابرس مستقل گزارش داده است كه براي اجراي طرحهاي فولادي استاني بايد قسمتي از منابع موردنياز طرحها به مبلغ 11.866.844 ميليون ريال از منابع داخلي سازمان (ايميدرو) و معادل 12.500.000 ميليون ريال از محل تسهيلات ارزي تامين شود كه تا مقطع گزارشگري دريافت تسهيلات ارزي تحقق نيافته و از منابع داخلي ناشر نيز معادل 10.970.421 ميليون ريال تامين شده است.

طبق رسيدگي‌ها دلايل تاخير عمدتا ناشي از عدم تامين مبالغ پيش‌بيني شده از محل منابع داخلي سازمان، عدم تحقق دريافت تسهيلات ارزي و تغييرات نرخ ارز و مشكلات ناشي از تامين تجهيزات خارجي بوده است. هرچند زمان بهره‌برداري طرحها سال 1394 برنامه‌ريزي شده اما برآورد مخارج باقيمانده جهت تكميل و همچنين نحوه تامين منابع مشخص نشده است. تحت اين شرايط حصول اطمينان از تحقق تمام عمليات اجرايي تا تكميل كامل طرحها خصوصا با توجه به اثرات محدوديتهاي سياسي بر شرايط اقتصادي كنوني حاكم بر كشور و صنايع براي اين موسسه ميسر نشده است.

گزارش حسابرس مستقل درباره طرح‌هاي فولادي استاني

تصاویر
  • ابهام در سرنوشت طرحهاي فولادي استاني+گزارش حسابرس مستقل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها