Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش قیمت سنگ آهن ایران در چین
 

افزایش قیمت سنگ آهن ایران در چین

دوشنبه، 14 مهر 1393 | Article Rating
انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران اعلام کرد: حضور هیئت بخش خصوصی ایران در چین و مذاکرات با طرف چینی موجب افزایش دو دلاری قیمت سنگ آهن صادراتی به این کشور شد.

براساس این توافق کلیه سنگ آهن‌های صادراتی کشورمان به بازار یادشده با هر عیاری مشمول این افزایش نرخ خواهد شد.

خبرهای منتشر شده از بازار سنگ آهن حاکی است، قیمت هر تن سنگ آهن با عیار 62 درصد کمتر از 80 دلار داد وستد می شود.

فعالان و صاحب نظران در بازار بر این باورند، قیمت سنگ آهن که در ماه سپتامبر به پایین ترین میزان در پنج سال اخیر رسید ، برای مدتی طولانی افزایش نخواهد یافت زیرا عرضه بیش از تقاضاست و کاهش نرخ رشد اقتصاد چین سبب می شود تغییری در این شرایط پدید نیاید.

اخبار منتشره در اوایل مهرماه حاکی است که قیمت هر تن سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداو چین برابر با 78.58 دلار بود.

دست اندرکاران بازار سنگ آهن متوسط قیمت هر تن این ماده معدنی را در سال جاری میلادی (2014) تاکنون 104.66 دلار ذکر کرده اند اما برای سال آینده (2015) انتظار دارند متوسط قیمت هر تن سنگ آهن به 80 دلار برسد.

یک هیئت از بخش خصوصی ایران به عنوان تنها نماینده از خاورمیانه برای مشارکت در چهاردهمین کنفرانس فولاد و مواد خام دالیان چین از دوم تا چهارم مهر جاری به این کشور سفر کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده ایران اکنون پنجمین صادرکننده سنگ آهن به چین محسوب می شود و در بین فولادسازان جهان نیز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. صادرات سنگ آهن ایران در چهار ماهه نخست سال 1393 به بیش از پنج میلیون و 203 هزار تن رسید که این رقم از نظر وزنی کاهش 21.8 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت.

برپایه آمار گمرک ایران در چهار ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات سنگ آهن هماتیت دانه بندی با خلوص آهن کمتر از 40 درصد با افت 16.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به رقم 349.7 میلیون دلار رسید.

ایران در چهار ماهه اول سال 1392 حدود 6 میلیون و 658 هزار تن سنگ آهن به ارزش تقریبی 420 میلیون دلار صادر کرده بود.

آمارهای رسمی منتشر شده، میزان ذخایر اکتشافی سنگ آهن ایران را 5.1 میلیارد تن که از این رقم 2.8 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

تصاویر
  • افزایش قیمت سنگ آهن ایران در چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها